سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهمین حضور بانوان ایران در باشگاه های آسیا/برنامه کامل مسابقات

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا در حالی از فردا (پنج شنبه) آغاز می شود که والیبال بانوان ایران دهمین حضور خود را تجربه خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از فدراسیون والیبال، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا از چهارم تا دهم خردادماه در شهر «اوسکمن گورسک» کشور قزاقستان پیگیری خواهد شد.

در این رقابت ها هشت تیم شرکت کردند و تیم والیبال بانوان بانک سرمایه که در سال 95 عنوان قهرمانی لیگ برتر بانوان کشورمان را به دست آورد، به عنوان نماینده ایران در این رقابت ها شرکت کرده است.

گروه بندی دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا به قرار زیر است:

گروه اول: قزاقستان (میزبان)، تایلند، ایران و چین

گروه دوم: ژاپن، چین، ویتنام و فیلیپین

بانک سرمایه نماینده ایران در مرحله مقدماتی این رقابت ها به ترتیب به مصاف تیم های باشگاهی از تایلند، چین تایپه و قزاقستان خواهد رفت.

مهدیه خواجه کلایی، فرانک بابلیان، سودابه باقرپور، ندا چملانیان، شبنم علیخانی، زینب گیوه، مهسا صابری، مائده برهانی، نیلوفر ابراهیمی، تهمینه درگزنی، فرنوش شیخی، نیلوفر حجتی، مهتا محمدی و مهتاب رحمانی 14 بازیکن شرکت کننده تیم بانک سرمایه در این رقابت ها هستند که با هدایت میترا شعبانیان به عنوان سرمربی به مصاف حریفان خواهند رفت.

دور مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا روزهای پنج شنبه تا شنبه چهارم تا ششم خردادماه با 12 دیدار پیگیری خواهد شد.

روز یکشنبه هفتم خردادماه تیم های شرکت کننده استراحت دارند و روز دوشنبه هشتم خردادماه مرحله پلی آف این رقابت ها برگزار می شود که تیم های اول تا چهارم گروه نخست دور مقدماتی به صورت ضربدری با چهار تیم گروه دوم مسابقه می دهند.

تیم های برنده مرحله پلی آف در مرحله نیمه نهایی و نهایی (روزهای سه شنبه و چهارشنبه نهم و دهم خردادماه) برای رتبه های اول تا چهارم بازی می کنند و بازنده های مرحله پلی آف نیز برای کسب رتبه های پنجم تا هشتم مسابقه خواهند داد.

سال گذشته و در هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا که شهریورماه به میزبانی فیلیپین برگزار شد، 12 تیم شرکت کردند که رتبه بندی نهایی آن به قرار زیر شد:

1. ان ای سی ژاپن
2. بایا ارمی چین
3. بانکوک گلس تایلند
4. آلتای قزاقستان
5. بانک سرمایه ایران (تیم ملی بانوان ایران)
6. پست بانک ویتنام
7. فوتون فیلیپین
8. تی گرند چین تایپه
9. 25 آوریل کره شمالی
10. جاکارتا الکتریک اندونزی
11. کوای تاسینگ هنگ گنگ
12. مالزی


*دهمین حضور نماینده باشگاهی زنان ایران

سال 1999 نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا برگزار شد که با قهرمانی کره جنوبی به پایان رسید. این مسابقات در سال 2003 برگزار نشد و امسال (2017) هجدهمین دوره این رقابت ها برگزار می شود.

چین با هفت مدال طلا، پنج نقره و سه نشان برنز پرافتخارترین کشور این رقابت ها است که در 13 دوره از مسابقات بر روی سکو رفته است.

نمایندگان باشگاهی زنان تایلند تا کنون در این رقابت ها 12 بار بر روی سکو رفتند که سهم هر رنگ مدال آنان چهار است و در رده دوم پرافتخارترین کشورها در این مسابقات قرار دارند.

ژاپن نیز 12 مدال در این رقابت ها کسب کرده است که شامل سه طلا، چهار نقره و پنج برنز است و در رده سوم مدال آوران باشگاه زنان آسیا قرار دارد.

والیبال زنان ایران از سال 2008 سابقه حضور در این رقابت ها را دارد که تیم های ذوب آهن (دو دوره)، سایپا (یک دوره) ، پرسپولیس (یک دوره) و گیتی پسند (دو دوره)، دانشگاه آزاد (یک دوره)، متین ورامین (یک دوره)، تیم ملی (یک دوره با حمایت بانک سرمایه) به عنوان نماینده ایران جمعا 9 دوره در این رقابت ها شرکت داشتند.

تیم بانک سرمایه به عنوان هشتمین نماینده ایران در دهمین حضور والیبال زنان ایران در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا شرکت می کند.

بهترین عنوان های به دست آمده ایران در این رقابت ها عنوان پنجمی سال 2016 از سوی تیم ملی و ششمی در سال های 2011 و 2012 از سوی پرسپولیس و گیتی پسند است.

جدول مدال آوران مسابقات والیبال قهرمانی زنان باشگاه های آسیا به قرار زیر است:

1999: کره جنوبی – تایلند – چین
2000: چین – ژاپن – نماینده دوم چین
2001: چین – ژاپن – تایلند
2002: ژاپن – تایلند – قزاقستان
2004: قزاقستان – چین – چین تایپه
2005: چین – چین تایپه – کره جنوبی
2006: چین – چین تایپه – تایلند
2007: قزاقستان – تایلند – ژاپن
2008: چین – تایلند – ژاپن ( ذوب آهن ایران هشتم)
2009: تایلند – چین – ژاپن (سایپا ایران هشتم)
2010: تایلند – قزاقستان – ژاپن ( ذوب آهن ایران هشتم)
2011: تایلند – چین – قزاقستان (پرسپولیس ایران ششم)
2012: چین – ژاپن – تایلند (گیتی پسند ایران ششم)
2013: چین- قزاقستان – ژاپن (گیتی پسند ایران هشتم)
2014: ژاپن – چین – قزاقستان (متین ورامین ایران هفتم)
2015: تایلند – ژاپن – چین (دانشگاه آزاد نهم)
2016: ژاپن – چین – تایلند (تیم ملی با حمایت بانک سرمایه پنجم)

*برنامه کامل مسابقات

تیم والیبال بانوان بانک سرمایه ایران (قهرمان لیگ برتر سال 95) در گروه نخست این رقابت ها با نمایندگانی از قزاقستان (میزبان)، تایلند و چین تایپه همگروه است.

در گروه دوم نیز نمایندگان کشورهای ژاپن، چین، ویتنام و فیلیپین با یکدیگر رقابت می کنند.

برنامه کامل دور مقدماتی (چهارم تا ششم خردادماه) به وقت محلی به قرار زیر است:

*پنج شنبه چهارم خردادماه:
ساعت 10 و 30 دقیقه: ژاپن – فیلیپین
ساعت 13: ایران – تایلند
ساعت 15 و 30 دقیقه: چین – ویتنام
ساعت 18: مراسم افتتاحیه
ساعت 19: قزاقستان – چین تایپه

*جمعه پنجم خردادماه:
ساعت 11 و 30 دقیقه: فیلیپین – ویتنام
ساعت 14: ایران – چین تایپه
ساعت 16 و 30 دقیقه: ژاپن – چین
ساعت 19: قزاقستان – تایلند

*شنبه ششم خردادماه:
ساعت 11 و 30 دقیقه: چین – فیلیپین
ساعت 14: تایلند – چین تایپه
ساعت 16 و 30 دقیقه: ویتنام – ژاپن
ساعت 19: ایران و قزاقستان

روز یکشنبه هفتم خردادماه تیم های شرکت کنند در این رقابت ها استراحت دارند و روز دوشنبه هشتم خردادماه مرحله پلی آف برگزار می شود که تیم های اول تا چهارم گروه نخست به صورت ضربدری با چهار تیم گروه دوم مسابقه می دهند.

تیم های برنده مرحله پلی آف در مرحله نیمه نهایی و نهایی (روزهای سه شنبه و چهارشنبه نهم و دهم خردادماه) برای رتبه های اول تا چهارم بازی می کنند و بازنده های مرحله پلی آف نیز برای کسب رتبه های پنجم تا هشتم مسابقه خواهند داد.

مهدیه خواجه کلایی، فرانک بابلیان، سودابه باقرپور، ندا چملانیان، شبنم علیخانی، زینب گیوه، مهسا صابری، مائده برهانی، نیلوفر ابراهیمی، تهمینه درگزنی، فرنوش شیخی، نیلوفر حجتی، مهتا محمدی و مهتاب رحمانی 14 بازیکن شرکت کننده تیم بانک سرمایه در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا هستند.

نازنین فتح‌الله‌پور به عنوان سرپرست، میترا شعبانیان (سرمربی)، کامبیز یعقوبی، زهرا محمدی، فاطمه رشیدی و بیتا معصومیان (مربیان)، زهرا کلهر (بدنساز)، ساجده سروش (فیزیوتراپ) و مریم فراتی به عنوان آنالیزور تیم والیبال بانوان بانک سرمایه را به عنوان کادر فنی در این رقابت ها همراهی می کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.