سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و افغانستان در مسکو برگزار شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افعانستان در روسیه راهکارهای تقویت همکاری ها دو جانبه در حوزه های مختلف را بررسی کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افعانستان امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه، راهکارهای تقویت همکاری ها دو جانبه در حوزه های مختلف را بررسی کردند.

در این ملاقات که در شهر زاویدووا در شمال غرب مسکو برگزار شد، روند همکاری های ایران و افغانستان در حوزه های اقتصادی، امنیتی، آب های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و امور اتباع و مهاجرین مورد مذاکره قرار گرفت.
 
دریابان شمخانی در این ملاقات با ابراز خرسندی از تشکیل کمیته های چهارگانه همکاری های مشترک و تعیین روسای ایرانی و افغانستانی این کمیته ها، اظهار کرد: با توافق ایران، روسیه و افغانستان در آینده نزدیک اجلاس سه جانبه دبیران شورای امنیت ملی سه کشور در افغانستان برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین با تاکید بر ضرورت مقابله مشترک با اقدام های برخی کشورها که درصدد ایجاد ناامنی و استفاده ابزاری از آن در افعانستان برای حضور عناصر تروریست ضدایرانی در این کشور هستند، گفت: پیشبرد توافق های همه جانبه میان تهران و کابل، مستلزم مراقبت های همیشگی به منظور جلوگیری از اقدامات سوء کشورهای ثالث است.
 
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افعانستان نیز در این ملاقات با تبریک پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد که امیدواریم در دوره جدید نیز شاهد جهش روابط همه جانبه دو کشور باشیم.
 
هشتمین نشست بین المللی امنیت جهانی با حضور هیات های عالی از مسئولان نهادهای امنیتی کشورهای مختلف از جمله علی شمخانی از جمهوری اسلامی ایران و کارشناسان ارشد در این حوزه، امروز در شهر زاویدووا در شمال غرب مسکو امروز آغاز می شود.
 
به گزارش ایرنا، براساس برنامه تنظیم شده دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در جمع همتایان خود و کارشناسان که اعلام شده هیات هایی از 100 کشور در نشست حضور دارند، مواضع و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در باره بحران ها و تنش های منطقه ای و مبارزه با تروریسم را مطرح خواهد کرد.
 
محورهای این نشست دو روزه که به میزبانی شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه برگزار می شود، امنیت اطلاعاتی و سایبری، بررسی تهدیدها و چالش های منطقه ای و جهانی، مقابله با پدیده های بحران ساز در این زمینه ها و شکل گیری راهکارهای مقابله با آنها از جمله در قالب همگرایی کشورها و اجرای سیاست‌های مشترک است.
 
در چارچوب این سفر که دیروز آغاز شد، نخستین نشست مسئولین نهادهای امنیت ملی ایران، فدراسیون روسیه، عراق و سوریه عضو ائتلاف ضدتروریستی حامی این کشور نیز دیشب با دستور کار همگرایی بیشتر و کارآمدتر با هدف مبارزه علیه تروریسم برگزار شد.
 
همچنین در دیدار جداگانه دبیر شورای عالی امنیت ملی و پاتروشف همتای روس، همکاری های جاری دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، ضرورت تداوم رایزنی های مشترک، تبادل اطلاعات در سطح دستگاههای امنیتی، سیاسی و نظامی به منظور افزایش تاثیرگذاری برنامه های مقابله با تروریسم در سوریه، عراق و سایر مناطق درگیر بحران های امنیتی در منطقه بررسی شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.