سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروسی: طرح کانون هواداران و امنیت تخصصی راهگشای رفع محرومیت ها است

عضو سابق فراکسیون مجلس گفت: با طرح کانون هواداران و تربیت افراد متخصص امنیت ورزشگاه ها شرایط بهتری پیدا می کند.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره ارزیابی اش از محرومیت تماشاگران فوتبال اظهار کرد: در برخی از کشورها اجازه نمی دهند عاملان نظامی، امنیت ورزشگاه هایشان را تامین کنند و افرادی متخصص این کار را انجام می دهند. 

وی در ادامه عنوان کرد: با بهره گرفتن از متخصصان امنیتی ورزشگاه و تعریف کردن نوع پوشش، ارتباط رسانی، هدایت کردن تماشاگران و ارتباط دوستانه با مردم می توانیم فضای ورزشگاه ها را بهبود ببخشیم.

گروسی در مورد کانون هواداران تصریح کرد: با تشکیل دادن کانون هوادارن و قرار دادن آنها در جایگاههای متعدد استادیوم می توانیم به شکل چشمگیری از بروز حوادثی که منجر به محرومیت تیم ها شود جلوگیری کنیم.

تماشاگر مسابقه ورزشی از محیط انرژی مضاعف می گیرد و می خواهد آن را ابراز کند. به این ترتیب گاه خود را در نقش بازیکنان میدان حس می کند؛ در این مرحله برخی از تماشاگران قادر به کنترل هیجانات خود نیستند و رفتاری را مرتکب می شوند که مقبول و مورد پسند نیست.

عضو سابق فراکسیون ورزش بیان کرد: با فرهنگ سازی می توانیم رفتارها را کنترل کنیم و  هواداران را متوجه اشتباهشان کنیم.

وی گفت: ما باید ورزشگاه ها را با فناوری های جدید و به روز مجهز کنیم تا تماشاگران در این اماکن در کمال آرامش و آسایش به تماشای تیم محبوبشان بپردازند و در عین حال این امکان وجود داشته باشد، که ضابطان، متخلفان احتمالی را شناسایی کرده و برخورد مناسب داشته باشند.

نماینده اسبق مجلس ادامه داد: تا زمانی که بلیط ها الکترونیکی نشده و صندلی افراد مشخص نباشد، نمی توانیم به طور قطع روی رفتار اشخاص مسلط شویم.

گروسی گفت: در کشورهای دیگر با دوربین های متعدد ورزشگاه زیر نظر گرفته می شود و اگر تخلفی از شخصی صورت بگیرد، او را چندین ماه از تماشای بازی تیم محبوبش محروم می کنند و حتی به تناسب رفتار ممکن است جریمه شود و به زندان بیفتد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با اینکه مجلس با مسائل کلان کشوری مواجه است اما جوانان هم یکی از اولویت های آنها است و با تصویب کردن طرح کانون هواداران و تربیت متخصص امنیت ورزشگاه ها، می توانیم فضای موجود را بهبود ببخشیم. زیرا اکثر تیم های پرطرفدار دولتی بوده و جرایم نقدی آنها از خزانه دولت خارج می شود و فدراسیون هم با گذاشتن پاداش بین تماشاگران خوب می تواند این فضای نامطلوب ورزشگاه ها را بهتر کند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.