سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسن رضایی: ساعت 10 صبح به حاج احمد آقا خبر دادم که شهر آزاد شده +فیلم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشتراک ویدئویی کوتاه در اینستاگرام، فتح خرمشهر را نمادی به یاد ماندنی در تاریخ مقاومت کشور دانسته است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فتح خرمشهر یکی از شیرین‌ترین اتفاقات دوران هشت سال دفاع مقدس است. در سوم خرداد 1361 این شهر پس از 578 روز از دست نیروهای بعثی بازپس گرفته شد.
 
محسن رضایی که در آن روزها فرماندهی سپاه پاسداران را بر عهده داشت در صفحه اینستاگرام ویدئوی کوتاهی به اشتراک گذاشته و در یادداشتی از نحوه اعلام خبر این فتح بزرگ گفته است:
 
"به افق خرمشهر
خرمشهر، نمادی به يادماندنی در تاریخ مقاومت كشورمان است. خرمشهر ٥٧٨ روز در اشغال دشمن بود و عمليات آزادسازی آن ٢٦ روز به طول انجاميد. سپاه و ارتش در اين عمليات پا به پای هم می‌جنگيدند. ساعت ١٠ صبح سوم خرداد ٦١، در تماس تلفنی از خرمشهر، به حاج احمد آقای خمینی خبر دادم كه شهر آزاد شده و رزمندگان، پرچم ايران را بر فراز مسجد جامع و پل به اهتزاز در آورده اند.
 
پس از آن بود كه صدا و سيما مارش پيروزی زد. مردم در سراسر ايران نماز شكر خواندند. رزمندگان نيز در مسجد جامع خاکی و داغديده خرمشهر به نماز ايستادند. الله اكبر"
 
 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.