سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر؛

آخرین جزییات در تشریح پرونده قتل عام 8 نفر در ایرانشهر/جنایتی خونین در روستای نصرآباد/قاتلین دستگیر شدند

ساعت 12 ظهر ماموران پلیس در تماس کارمند اداره بهداشت در جریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، خانی دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر با اشاره به پرونده قتل عام 8 نفر در ایرانشهر گفت: با توجه به مراجعه نکردن اولیای دم، این پرونده در راستای ماده 356 قانون مجازات اسلامی توسط رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان به دفتر معاونت اول قوه قضائیه ارسال شده بود که در این راستا موافقت وی به منظور رسیدگی و صدور کیفرخواست اعلام شد.
 
وی ادامه داد: سپس با رسیدگی و صدور حکم توسط دادگاه کیفری، در مرحله اجرا نیز مجددا باید استیذان از معاون اول قوه قضائیه گرفته شود، بنابراین پرونده مجددا به تهران ارسال خواهد شد.
 
گفتنی است: طبق ماده 356 اگر مقتول یا مجنیٌ‌علیه یا ولی دمی که صغیر یا مجنون است ولی نداشته باشد و یا ولی او شناخته نشود و یا به او دسترسی نباشد، ولی او، مقام رهبری است و رئیس قوه قضائیه با استیذان از مقام رهبری و در صورت موافقت ایشان، اختیار آن را به دادستان‌های مربوط تفویض می‌كند.
 
20 دی ماه سال گذشته خبری مبنی بر قتل عام 8 نفر در ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان منتشر شد.
 
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان ساعاتی بعد در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت 12 ظهر ماموران پلیس در تماس کارمند اداره بهداشت در جریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل آنها با جسد خونین 5 کودک، دو زن و یک مرد روبرو شدند.  
 
وی ادامه داد: کارمند اداره بهداشت در تحقیقات اولیه ادعا کرد زمانی که برای تزریق واکسن هپاتیت به روستا آماده متوجه باز بودن در شده و پس از ورود به خانه با این اجساد روبرو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده است.

گفتنی است در تاریخ 24 دی ماه فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری دو نفر از عوامل قتل خانواده ۸ نفره ایرانشهری خبر داده بود.

سردار حسین رحیمی اظهار داشت: ساعت پنج بامداد 24 دی ماه دو نفر از افرادی که در قتل هشت نفر از افراد یک خانواده در روستای آبادان بخش دامن شهرستان ایرانشهر نقش داشتند با تلاش مأموران انتظامی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: این دو نفر در ارتکاب این جنایت با قاتل همکاری و مباشرت داشتند.

وی با بیان اینکه دو متهم ۲۶ ساله و ۲۷ ساله و پسرخاله یکدیگر هستند، گفت: تلاش برای دستگیری عامل اصلی قتل ادامه داشت.

  نفر سوم و عامل اصلی قتل عام این خانواده 8 نفره ایرانشهری در حالی که قصد خروج از مرز میرجاوه را داشت توسط ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی عملیاتی که از حدود ساعت 2 بامداد روز 24 دی ماه سال 95 توسط ماموران پلیس آگاهی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، دو نفر از عواملی که در قتل اعضای خانواده 8 نفره ایرانشهری همکاری داشتند، دستگیر شدند و بلافاصله مورد بازجویی قرار گرفتند.

وی افزود: در پی اعترافات این متهمان محل اختفای عامل سوم که در واقع عامل اصلی جنایت بود، شناسایی شد و بلافاصله ماموران جهت دستگیری وی به محل اختفا اعزام شدند.

رحیمی ادامه داد: در ادامه پیگیری‌ها ماموران ما عامل اصلی قتل را در حالی که قصد داشت از طریق مرز میرجاوه از کشور خارج شود، دستگیر کردند و یک قبضه سلاح و مقداری مهمات نیز از وی کشف و ضبط شد.


جزییات پرونده قتل عام 8 نفر در ایرانشهر
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
دلیل قتل عام چی بوده؟