سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

شرافت شغلی قضات به میزانی است که بتوانند عدالت را تامین نمایند

رئیس کل دادگستری گفت: کار کارشناسی وقتی موجب فخر و مباحات است که از حقوق مردم دفاع نماید .

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در مجمع عمومی سالیانه کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد شهدای خرمشهر در سوم خردادماه 61 گفت: کار کارشناسی وقتی موجب فخر و مباحات است که از حقوق مردم در تمامی ابعادش دفاع نماید و اگر ثمره محصول کار و تلاش ما عدالت نباشد و زبان و قلم ما عدالت محور نباشد، عنوان ظالمانه پیدا می کند و باطل خواهد بود.
 
 موحد بیان داشت: همه موظف هستیم شغل کارشناسی را فروزان و پر نور در سپهر عدالت قضائی کشور نگه داریم و هرچه در توان داریم در موفقیت آن بکوشیم.
 
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه زبان و چرخش قلم ما بایستی به سمت عدالت باشد،ابراز داشت: شرافت شغلی قضات و کارکنان به میزانی است که بتوانند عدالت را تامین نمایندو احساس عدالت را در جامعه ایجاد کنند.
 
وی ابراز داشت: همانگونه که قضات در امر داوری و انشا حکم در محدوده و مقررات بایستی از استقلال تام برخوردار بوده و مصون از هر گونه تهدید و تطمیع حتی تشویق های ناروا باشند،کارشناسان هم که نظریات انان هسته مرکزی میوه شیرین عدالت است باید در نظام بررسی فنی، تخصصی و عملی و اظهار نظر راجع به موضوعی که به انان ارجاع گردیده است از چنین استقلالی بهره مند گردند.
 
رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: تاسیس تمام ساختار های قانون گذاری و قضائی و وابستگان به دستگاه قضائی از جمله کانون کارشناسان رسمی دادگستری و تدوین تمام متون قانونی برای ایجاد نظم در جامعه و تحقق و تعمیم عدالت قضائی است.
 
 وی با اشاره به این مهم که حقیقتا در این دالان تاریک و تو در توی روابط پیچیده اجتماعی،صنعتی و علوم و فنون کارشناسی به مثابه چراغی است که مسیر اجرایی عدالت را روشن می سازد،گفت:خدای ناکرده اگر از فروغ این چراغ کاسته شود و به دلایل مختلف این چراغ و مشعل آلوه و آسیب زده شود در دنیای امروز نمی توان امیدوار به دستیابی به عدالت شد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.