سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان؛

آغاز برداشت گل گاوزبان در گلستان

برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان در گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ اولین گل های این گیاه در شهرستان آزادشهر با 170هکتار سطح زیرکشت برداشت شد.
مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: 20گونه از گیاهان دارویی با مناطق مختلف آب و هوایی آزادشهر سازگار است و درآمد گیاهان دارویی هم نسبت به زراعت دیم حداقل10 برابر است.
عبدالله حسینی از کشاورزان دارای زمین های دیم مستعد خواست تا در صورت تمایل به پرورش گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان به کارشناسان جهادکشاورزی مراجعه و با مشاوره گرفتن از آنان نسبت به کشت و تولید این گیاهان اقدام نمایند.
 گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط‌آور، مقوی تمام بدن و آرامش‌بخش است Tدم‌کرده گل گاوزبان به همراه کمی لیمو عمانی، یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرماخوردگی است.
  گل گاوزبان یک گیاه علفی به طول 70 – 40 سانتی‌متر است و این در مزارع و گاهی زمین‌های بایر می‌روید.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام / ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
با سلام و عرض ادب . من یک هکتار باغ خرمالو سه ساله با امکانات آبیاری قطره ای و منبع بیست هزار لیتری و دور باغ فنس کشی شده در روستای کلاسنگیان شهر گرگان دارم و مدتی است که فکر کاشت گل گاوزبان در باغ را دارم و چون فاصله درختان پنج متر است فکر کنم به درختان آسیبی نرساند . لذا از شما عزیزان سوالم این است با شرایط موجود که توضیح دادم این کشت مناسب است یا نه و اگر بود برای خرید بذر آماده سازی زمین و زمان کاشت راهنمایی فرمایید خیلی ممنون