انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ساخت راه آهن اصفهان _ شهرکرد
ایجاد صندوق های سرمایه گذاری پروژه در بورس برای ساخت راه آهن ازنا _ الیگودرز _ اصفهان
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
ساخت راه آهن اراک _ خمین
توسعه ریلی با فروش اوراق خزانه اسلامی
پیش آمده است قطاری از مسیری ریلی مدتها پس ساخت از ریل خارج شود. اما در جهان منحصر به فرد است که مسیر قطار راه آهن بوشهر شیراز قبل از ساخت مسیریابی خارج شده درعوض شیراز سرازیرشدن درآورده است.اما مردم برای همیشه در ایستگاه مرودشت سرگردان شوند.
مسیر کارشناسی و فنی و توجیهی راه آهن شیراز جم عسلویه قراراست به مسیر راه آهن ساحلی بندرامام بوشهر عسلویه که قسمتی از مسیر بندرامام تا بندرعباس است متصل شود. و بدین طریق مرکزکشور به کلیه بنادرومراکزاقتصادی نوارساحلی جنوب متصل می شود.
خیلی عالیه تشکر
راه آهن بوشهر بندرامام طرحی توجیحی فنی و اقتصادی و مصوب درسال 1384 می باشد که در مسیری به طول 335کیلومتردرزمین های مسطح بایر ساحلی با صرف وقت وهزینه کمترازبنادر ماهشهر هندیجان دیلم گناوه ریگ ومناطق نفتی واقتصادی شمال استان بوشهر عبورمی کند وقسمتی ازمسیر تا عسلویه بندرعباس می باشد که ازطریق مسیرریلی درحال توسعه خوزستان به سایر نقاط کشور ومرزشلمچه به کشورهای همسایه متصل می شود. و مسیری با اهمیت استراتژیک با بازده اقتصادی زیاد می باشد.
مسیر راه آهن بوشهر را دربین دانشجویان دکتری مهندسی خط و سازه های ریلی به بحث گذاشتم همگی افزایش 130 درصدی مسیر را خارج از استاندارد راه سازی دانستند و خواهان بازنگری مسیر هستند.
مسیر راه آهن بوشهر شیراز در طراحی ایراد اساسی دارد زیرا طول این مسیر طولانی بوشهر تا شیراز حدود 500 کیلومتر است ( بوشهر تا مرودشت 444 کیلومتر و مرو شت تا ایستگاه شیراز بیش از 50 کیلومتر است) درصورتی که فاصله بوشهرتاشیرازدرمسیربزرگراه درحال احداث 221 کیلومتر می باشد وبا این حساب ساده مسافت و هزینه و زمان سفر بیش از دوبرابر می شود که با منطق سازگار نیست و بهتر دیدند تعطیل کنند تا مسیر مستقیم شیراز کازرون برازجان بوشهر که 221 کیلومتر است در دستور کار قرار گیرد.
مسیر مستقیم شیراز بوشهر حدود 200 کیلومتر است و شیراز از مسیر ریلی در دست احداث بوشهر بندر امام می تواند به خوزستان و عراق متصل شود و نیازی به دو خط طولانی و مجزا در شرایط فعلی نبود