سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

بررسی مشکلات حوزه پسماند خوزستان

دومین جلسه سال 96 مدیریت پسماند خوزستان به ریاست معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد که به بررسی مشکلات استان در حوزه پسماند رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دومین جلسه سال 96(چهل و سومین جلسه )مدیریت پسماند استان خوزستان به ریاست معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تشکیل شد.در این جلسه که به منظور بررسی مشکلات استان در حوزه پسماند تشکیل گردید، معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از برنامه ریزی انجام گرفته در خصوص اجرایی شدن طرح تبدیل پسماند شهری به برق با دعوت از سرمایه گذاران خارجی و داخلی در اوایل خرداد ماه سال جاری خبر داد.

فرامند هاشمی زاده ، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به لزوم استفاده از آخرین تکنولوژی موجود در بحث بازیافت پسماندهای شهری و صنعتی گفت: برنامه ریزی های انجام گرفته در این خصوص به نحوی است که با دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بتوان تمامی پسماند شهری و صنعتی را ابتدا در شهرستان اهواز به عنوان پایلوت و پس از آن در دیگر شهرهای استان اجرا و در مرحله اول بازیافت و در مرحله بعد به برق تبدیل نمود.

وی ادامه داد: اجرای چنین طرحی می تواند علاوه بر تأثیر بسیار مطلوب در بحث توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست، در زمینه های اقتصادی و تولید اشتغال نیز تأثیر گذار باشد.

وی همچنین گفت: در راستای مصوبات جلسات گذشته کارگروه پسماند هم اکنون گشت هایی در سطح شهر اهواز برای جلوگیری از تخیله نخاله های ساختمانی در مکان های غیر مجاز با استفاده از حکم قضایی در حال انجام مأموریت هستند.

هاشمی زاده همچنین در پایان بار دیگر به تدوین طرح جامع پسماند شهری اشاره کرد و افزود: این طرح توسط شهرداری اهواز تدوین و پس از انجام بررسی های لازم اصلاح و ابلاغ خواهد شد و تأکیداتی نیز جهت تسریع در این خصوص به شهرداری اهواز ابلاغ شده است.

وی ادامه داد:به منظور رفع مشکل ایجاد شده در محل دفع پسماند،99 هکتار زمین جهت محل دفع زباله در اختیار شهرداری قرار گیرد و در صورت نیاز به توسعه،100 هکتار دیگر هم از مراجع قانونی ارائه شود تا مشکل شهرستان های بندر امام و ماهشهر و چند شهر دیگر برطرف شود.

احمدرضا لاهیجان زاده ،مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز  به برخی از مصوبات جلسه قبل از قبیل طرح جامع ساماندهی نخاله های ساختمانی،ارزیابی وضعیت مدیریت پسماندهای شهری و پیگیری تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات زیست محیطی در حوزسه پسماند اشاره  نمود و گفت:با قول مساعد دادگستری استان،بزودی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات زیست محیطی و منابع طبیعی در استان تعیین می شود و روند رسیدگی به تخلفات این حوزه سریعتر انجام می پذیرد .

وی خواستار تسریع در تشکیل تیم بازرسی و پایش وضعیت پسماند های عادی و ساختمانی توسط شهرداری ها شد و گفت:با تشکیل این تیم می توان با ساماندهی وضعیت پسماند در استان برنامه ریزی نماییم.
 
در این جلسه دو شرکت نیز درخصوص برنامه های خود در ساماندهی پسماندهای استان مطالبی ارائه نموده و خواستار همکاری مسئولین استان برای اجرای برنامه های خود شدند.
 
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.