سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان

به منظور تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی خراسان رضوی در قالب 75 گروه ثابت و سیار اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،محمد رشتی باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: با توجه به وظیفه مندی دامپزشکی در نظارت بر مراکز مرتبط با فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان، کلیه مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، ‌کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی در اقصی نقاط سطح استان و بویژه شهرستان مشهد تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و بطور مستمر بازرسی می شوند.

وی از شهروندان خواست ضمن توجه به توصیه های بهداشتی دامپزشکی در هنگام تهیه انواع فراورده های خام دامی تازه و منجمد، فراورده خام دامی مورد نیاز خود را به مقدار نیاز و از مراکز عرضه مجاز و مورد اطمینان تهیه نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودروهای فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید، انقضا و کد دامپزشکی تخلف محسوب می شود و شهروندان می شتوانند مراتب را در مشهد با شماره‌تلفن‌های 37250025، 37250035 ،36233075 ،1512 و در شهرستان‌ها به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع داده تا برخورد قانونی و لازم صورت پذیرد.

رشتی باف از آمادگی سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان نیز با شماره 300001512 جهت اعلام موارد تخلف و رسیدگی به آنها خبر داد. وی یادآور شد در این خصوص و در جهت اجرای هرچه بهتر طرح در جهت تامین امنیت غذایی جامعه، هماهنگی لازم با سایر نهادهای مرتبط در حال انجام است.

انتهای پیام/ ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.