سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطهری در جمع خبرنگاران:

ترامپ از ایران یک دشمن خیالی برای عرب‌ها ساخته است/دولت باید از نیروهای کارآمد اصولگریان استفاده کند

نماینده مردم تهران گفت: رئیس جمهور آمریکا به جهان نگاه اقتصادی دارد و می‌خواهد از پول عربستان استفاده کرده و برای آنها یک دشمن خیالی و موهن به نام ایران درست کند تا به این بهانه پول‌های آنها را بگیرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در حاشیه صحن علنی امروز سه شنبه (دوم خرداد ماه) با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان گفت: سفر ترامپ به عربستان بیشتر یک سفر تجاری بود زیرا رئیس جمهور  آمریکا به جهان نگاه اقتصادی دارد و می‌خواهد از پول عربستان استفاده کرده و برای آنها یک دشمن خیالی و موهن به نام ایران درست کند تا به این بهانه پول‌های آنها را بگیرد.

وی ادامه داد: آنها خودشان می‌دانند که عربستان مرکز تولید تروریست است و امکانات و نیروهای عربستان موجب رشد تروریست در دنیا شده است، آمریکایی‌ها به نظر بنده سر عرب‌ها را کلاه می‌گذارند و آنها باید باهوش باشند و فریب آمریکایی‌ها را نخورند.

نایب رئیس دوم مجلس تأکید کرد: البته ایران هم باید رابطه خود را با عربها بهتر کرده تا آنها از ترس ما به دامن آمریکا و اسرائیل نیفتند، آ‌نها ترسی از ایران دارند و ما باید این امر را اصلاح کنیم.
 
مطهری با بیان اینکه بهتر است دولت دوازدهم از افراد کارآمد طرف مقابل و نیروهای کارآمد اصول‌گرا  هم استفاده کند، افزود: قالیباف یک مدیر اجرایی قوی است که می توان از ظرفیت وی استفاده کرد.

وی ادامه داد: اینکه هر دولتی بعد از روی کار آمدن نیروهای طرف مقابل را کنار بگذارد، روش خوبی نیست و بسیاری از دشمنی‌ها و مخالفت‌ها ناشی از همین حرکت است و چون آنها در قدرت شریک نیستند، شروع به ابراز مخالفت می‌کنند.

مطهری بیان داشت: اگر از نیروهای خوب طرف مقابل هم استفاده کنیم یک نوع همدلی در کشور ایجاد شده و بسیاری از مشکلات و اصلاح امور بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود البته بنده بسیار امیدوار نیستم که به پیشنهاد ما عمل شود اما باید روی آن تأکید شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.