سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

عروسک های محلی سراموزه رهگشای بادرود سفیران صلح و دوستی لقب گرفتند

مدیر سراموزه رهگشای بادرود گفت: عروسک های بومی شهر بادرود با 106 سال قدمت سال گذشته به عنوان سفیران صلح ودوستی وارد 26 کشور جهان شده و به نمایش گذاشته شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میریام گوتس عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین افتخار سراموزه رهگشای، کارآفرینی در شهر بادرود با اشتغال تعدادی از زنان بی سرپرست و بد سرپرست است که در کارگاه تولیدی عروسک های بومی و آئینی مشغول به کار هستند.
 
وی ادامه داد: عروسک های بومی شهر بادرود 106 سال قدمت دارند و در سال 95 وارد 26 کشور شده و به نمایش گذاشته شدند.
 
وی افزود: قرار است با همکاری یونسکو این عروسک ها با عنوان سفیران صلح و دوستی ثبت شوند به علاوه کلاس های شاهنامه خوانی تحت نظر یونسکو برگزار خواهد شد و کودکان آموزش دیده در این کلاس ها در کشورهای دیگر همچون میدان فردوسی شهر رم ایتالیا به اجرای شاهنامه خوانی می پردازند.
 
وی تصریح کرد: خریداری انواع ساز ایرانی و معرفی آن به کودکان، احیای مراسم های فرهنگی و آئینی در محیط موزه، تقویت حس هویت ایرانی با برگزاری نشست با پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها در منزل به همراه اجرای موسیقی زنده و بیان تاریخ بادرود به روایت عروسک ها از طریق ساخت عروسک های بومی پارچه ای با ابزار و وسایل بومی منطقه همچون کرک قالی، تکه های پارچه، ملحفه، چوب و لباس بومی منطقه از جمله فعالیت ها و تجربیات موزه دکتر رهگشا می باشد.
 
تعدادی از عروسک های محلی سراموزه رهگشای بادرود در کوشک احمد شاهی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تهران درمعرض دید قرار گرفته اند.
 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.