سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد 31 میلیونی آوارگان داخلی در سراسر جهان در سال 2016

به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می دهد در سال 2016، 31 میلیون نفر بر اثر درگیری، خشونت و بلایای طبیعی در داخل کشور خود آواره شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گزارش "شواری پناهندگان نروژی" و "مرکز مانیتورینگ آوارگان داخلی" که امروز منتشر شد، نشان داد درگیری، خشونت و بلایای طبیعی در سراسر جهان، 31 میلیون آواره داخلی در سال 2016 برجای گذاشته است.

این گزارش نشان داد 6.9 میلیون نفر در سطح جهان از درگیری و خشونت گریخته اند و 24.2 میلیون نفر هم بخاطر بلایای طبیعی مجبور به ترک محل زندگی خود شده اند.

بر اساس این گزارش، آفریقای سیاه بیشترین آسیب را از درگیری و خشونت متحمل شده است و 2.6 میلیون نفر از مردم آن مجبور شده اند به بخشهای دیگر پناه ببرند. خاورمیانه و آفریقای شمالی هم با 2.1 میلیون آواره داخلی در جایگاه دوم قرار گرفته اند. آسیای جنوبی با 1.1 میلیون آواره ناشی از خشونت و درگیری در جایگاه سوم قرار گرفته است.

آسیای جنوب شرقی و جنوبی بخاطر بلایای طبیعی بیشترین تعداد آواره را در سال 2016 داشته است. بلایای طبیعی در سال گذشته میلادی در چین و فیلیپین به ترتیب بیش از 7 میلیون و حدود 6 میلیون آواره داخلی برجای گذاشته است.

در حالیکه جامعه بین المللی تمام تمرکز خود را روی پناهجویان و مهاجران معطوف کرده است؛ تعداد آوارگان داخلی دو برابر مهاجران و پناهجویانی است که به کشورهای دیگر پناه برده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.