سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیونگ یانگ: موشک آزمایش شده آماده برای استفاده نظامی است

کره شمالی اعلام کرد که سامانه موشکی آزمایش شده آماده استقرار و استفاده نظامی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ستاد مشترک کره جنوبی پیش از این مدعی شده بود که کره شمالی روز یکشنبه دست به شلیک موشکی زده که به نظر می رسد از نوع بالستیک بوده باشد.

منابع نظامی کره جنوبی اعلام کرده بودند که موشک یاد شده مسافت حدود 500 کیلومتر را در جهت شرق پیموده و سپس در دریای ژاپن سقوط کرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی روز دوشنبه با تایید گزارشهای منتشر شده در این رابطه اعلام کرد که موشک آزمایش شده از نوع «پوکوک سانگ 2» با سوخت جامد و قالبیت شلیک فوری است.

در گزارش این رسانه از دقت بالای این موشک یاد شده و آمده است: این سامانه تسلیحاتی هم اکنون آماده استقرار برای استفاده در عملیات نظامی است.

تنش ها در شبه جزیره کره با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به طرزی بی سابقه افزایش یافته است.

آمریکا در هفته های گذشته یک ناو گروه ضربتی را به آب های این منطقه اعزام کرده و کره شمالی در واکنش به این موضوع، وعده حمله پیش دستانه هسته ای داده است.

پیونگ یانگ هفته گذشته هم موشکی را آزمایش کرده بود که به عقیده تحلیلگران عملکردی فراتر از انتظار داشته و می تواند دستکم مسیری به طول چهار هزار کیلومتر را طی کند؛ این در حالی است که فاصله بین آمریکا و کره شمالی تنها هشت هزار کیلومتر است.
 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.