سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمربی تیم ملی تپانچه؛

در بازی های اسلامی با تیراندازان المپیکی رقابت کردیم

سکینه خدابنده لو گفت: بازی های اسلامی کیفیت فنی بالایی داشت و تیراندازان المپیکی در این مسابقات حضور داشتند.

سکینه خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شزایط تیم ملی تپانچه در بازی های همبستگی کشور های اسلامی بیان کرد: مسابقات تپانچه بازی های اسلامی از کیفیت فنی بسیار بالایی برخوردار بود به طوری که تیراندازان المپیکی رشته تپانچه نیز در بازی های اسلامی شرکت کردند و رقابت تنگاتنگی بین ورزشکاران برقرار بود. با آمادگی که بین تیراندازان تپانچه وجود داشت رکورد ها بسیار خوبی زده شد و حتی برخی تیراندازان موفق شدند رکوردهای برون مرزی را تغییر دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه تیم تیراندازی نخستین حضورش در بازی های اسلامی را تجربه کرد نتایج بسیار خوبی گرفت و حتی می توانستیم مدال های بیشتری بگیریم اما با توجه به حضور تیراندازان المپیکی این مهم امکان پذیر نشد.

مربی تیم ملی تپانچه در ادامه تصریح کرد: نخستین مدال رسمی 25 متر تچانچه را در بازی های اسلامی کسب کردیم و هانیه رستیمان موفق شد در این رشته با امتیازاتی که کسب کند به عنوان یک پدیده ظاهر شود و حتی در 50 متر، گل خندان رکورد برون مرزی را به نام خود ثبت کرد و در 50 متر نیز توانستیم مدال برنز را کسب کنیم.

وی گفت: برای نخستین بار تیم تپانچه توانست در رشته خفیف مدال بگیرد با اینکه تیراندازان ما در این ماده تمرین نمی کنند و تجهیزات زیادی در اختیار ورزشکاران نیست با این حال تیراندازان ما استعداد خود را در این زمینه ثابت کردند و نشان دادند که می توانند در بخش خفیف هم مدال آوری کنند.

خدابنده لو افزود: برنامه هایی که برای بازی های اسلامی داشتیم و انتظارتی که برای کسب مدال در این بازی ها از تیراندازان وجود داشت عملی شد و بازی های اسلامی زمینه ای شد تا تیراندازان رقبای خود را بیشتر بشناسند و چون بیشتر ورزشکاران در کشورهای آسیایی بود این بستر فراهم شد تا در بازی های آسیایی با شناخت بیشتری مقابل حریفان ظاهر شویم.

مربی تیم ملی تپانچه عنوان کرد: طی چند سال اخیر به دلیل تحریم هایی که صورت گرفت، رشته تیراندازی با مشکلاتی در زمینه تامین تجهیزات مواجه شد که لطمه زیادی در روند آمادگی تیراندازان داشت اما با همه مشکلاتی که وجود داشت سعی کردیم با همین کمبود در مسابقات شرکت کنیم و خوشبختانه تیراندازان ما با پشتکاری که داشتند برای نخستین بار رشته تپانچه در المپیک حضور داشت و در دیگر مسابقات نیز تیراندازان نتایج قابل قبولی کسب کردند.

خدابنده لو درباره اینکه تیم تپانچه چه در برنامه هایی پیش رو دارد گفت: مهمترین مسابقه ای که در پیش داریم مسابقات جهانی گابالا آذربایجان است که نیمه خردادماه برگزار می شود البته برای این رقابت ها تیم جوانان اعزام می کنیم تا تجربه لازم را کسب کنند و پس از آن جام جهانی آلمان در پیش است که امیدوارم مدال آوری تیراندازان در این مسابقات نیزهمچنان ادامه داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم تپانچه در چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است و استعدادهای زیادی در این رشته شناسایی شدند که می توانند آینده تپانچه را تضمین کنند البته برای رسیدن به هدفی که برنامه ریزی کردیم نیاز به همکاری مسئولان و برطرف شدن مشکلات پیش رو است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.