سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور پررنگ مردم در انتخابات

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با صدور پیامی ضمن قدردانی از حضور پررنگ آحاد مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: این حضور باشکوه، نظام جمهوری اسلامی را تثبیت و جایگاه آن را تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پیام آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی : شکر و سپاس بی پایان به درگاه حضرت احدیت که در این ماه رحمت و به یمن مولود عظیم‌الشأن نیمه شعبان؛ حضرت بقیه الله ارواحنا فداه به ملت ایران توفیق داد بار دیگر درخت انقلاب را به ثمر نشانده و حماسه فراموش نشدنی دیگری خلق کنند و با حضور کم نظیر و متراکم خویش به ندای ملکوتی رهبر معظم انقلاب (دام ظله العالی) لبیک گفته؛ روز 29اردیبهشت پای صندوق‌های انتخابات حاضر و سرنوشت خود را رقم زده و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی را مأیوس و دوستان را امیدوار سازند.
 
امام جمعه تبریز در این پیام اظهار کرده است: مردم شریف آذربایجان نیز به واسطه غیرت دینی و ملی که دارند، برگ زرین دیگری بر صفحات پرافتخار خویش در تاریخ ایران اسلامی افزوده و با این اقدام خداپسندانه با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها و در چهار شهرستان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، از خون شهیدان پاسداری کرده و نظام جمهوری اسلامی را تثبیت و تقویت کردند.  
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس دهم 29 اردیبهشت برگزار شد.  
 
2 میلیون و 955هزار و 332 نفر از مردم استان آذربایجان شرقی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات 29 اردیبهشت بودند که در حدود 70 درصد در پای صندوق های رای حاضر شدند.  
 
از حدود 2 میلیون رای ماخوذه در این استان حجت الاسلام حسن روحانی با نزدیک به یک میلیون و 300 هزار رای، 67 درصد آرای استان را به خود اختصاص داد.  
 
29 اردیبهشت در 2 حوزه انتخابیه این استان انتخابات میان دوره ای مجلس دهم برگزار شد که از حوزه مراغه و هشترود ' علی جلیلی شیشوان ' و از حوزه انتخابیه اهر و هریس ' بیت الله عبداللهی ' به خانه ملت راه یافتند.
 
نتایج انتخابات دور پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیشتر شهرستان ها مشخص شده و نتایج انتخابات شورای شهر تبریز هم تا ظهر امروز مشخص می شود.
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.