سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

طلسم صادرات مرغ و تخم مرغ همچنان ادامه دارد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: علی رغم گذشت دو هفته از اعلام پاکی ایران از آنفولانزای حاد پرندگان، خبری از صادرات نیست.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت صادرات مرغ، اظهار داشت: اگرچه هیچ مانع بهداشتی برای صادرات مرغ از کشور وجود ندارد، اما به سبب عدم مزیت قیمتی امکان رقابت با رقبا در بازارهای هدف نیست.

وی با اشاره به اینکه علی رغم گذشت دو هفته از اعلام پاکی ایران از آنفولانزای حاد پرندگان خبری از صادرات نیست، افزود: هنوز مشتری برای مرغ و تخم مرغ ایرانی در بازارهای هدف نیست از این رو با کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس برای افزایش صادرات در حال مذاکره هستیم.

یوسفی ادامه داد: با توجه به بالا بودن نرخ مرغ تولیدی در کشور برای رقابت در بازارهای هدف باید جوایز صادراتی در اختیار صادر کنندگان قرار گیرد، در غیر این‌صورت امکان رقابت وجود ندارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به مازاد تولید مرغ بیان کرد: در حال حاضر ماهیانه با مازاد ۱۰ الی ۱۵ هزارتنی تولید روبرو هستیم از این رو در صورت عدم تخصیص جوایز صادراتی از سوی دولت زنجیره‌ها از محل سود فروش داخلی باید بخشی را به یارانه صادرات اختصاص دهند.

خبری از صادرات تخم مرغ نیست

ناصر نبی پور رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گفت: علی رغم اعلام پاکی ایران از آنفولانزای حاد پرندگان به سبب نبود مشتری در بازارهای هدف خبری از صادرات نیست.

وی افزود: سایر رقبا همچون ترکیه تخم مرغ را با نصف قیمت تخم مرغ کشور ما به بازار عراق صادر می‌کنند از این رو تشکل‌ها برای پرداخت سوبسید به صادرکنندگان، باید کمک کنند.

نبی پور تصریح کرد: سالانه بیش از ۲۰۰ هزارتن مازاد تخم مرغ در کشور وجود دارد که تنها راهکار خروج مازاد صادرات است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
توان رقابت قیمتی را در بازارهای جهانی نداریم و می خواهیم افزایش قیمت را به مصرف کننده داخلی تحمیل کنیم؟