سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

برگزاری طرح ربیع القرآن در مساجد خراسان شمالی

همزمان با ۲۹ شعبان، طرح قرآنی «ربیع القرآن» در استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛ هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: طرح ربیع القرآن در آستانه ماه مبارک رمضان با هدف احیای سنت توجه ویژه به قرآن شناسی در ماه مبارک رمضان و ترغیب متولیان مسجدی به فراهم کردن زمینه اجرای برنامه های قرآنی، اجرایی می شود.

وی افزود: ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد، مردم، متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی قرآنی و اجرایی استان، ارتقای معارف قرآنی، ارائه الگوی برنامه قرآنی برای مساجد و ترویج و توسعه فرهنگ فعالیت های قرآنی و استفاده از ظرفیت های استانی برای اجرای برنامه مشترک قرآنی و شناسایی و تکریم فعالان قرآنی را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

شیرازیان زمان اجرای این طرح را یک روزه و همزمان با بیست و نهم شعبان (شب اول ماه مبارک رمضان) و در مساجد شهری و روستایی اعلام کرد و افزود: این برنامه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: این برنامه، شامل سخنرانی با موضوع تبیین اهمیت شناخت قرآن و جایگاه مساجد، جزء خوانی قرآن، تکریم نخبگان و فعالان قرآنی، تشویق و معرفی روزه اولی ها، مسابقه قرآنی و سفره کریمانه است.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.