سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

نیاز کشور به نخبه مهارتی

در حال حاضر نیاز کشور به نخبه مهارتی است نه نخبه علمی و این در حالی است که همه به دنبال نخبه علمی هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه نگاه مردم برای اشتغال پشت میز نشینی و شغل کارمندی است،گفت:متأسفانه هنوز رویکرد و نگاه جامعه را نتوانستیم عوض کنیم.

وی افزود:امروزه پس از تحصیل و گرفتن مدرک به جای کار آفرینی همه منتظر ایجاد شغل توسط دولت مردان هستند.

آقای محمد آزادی مود گفت:در حال حاضر حدود 9 هزار هنرجو با 300 محل رشته در 118 هنرستان در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان افزود:از مجموع 41 رشته فنی و حرفه ای 22 رشته دایر داریم که برخی از رشته ها متناسب با استان ما نیست.

وی در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان هنرستان ها اظهار کرد:حدود 90 درصد فارغ التحصیلان هنرستان ها با مدرک دیپلم و فوق دیپلم مشغول به کار می شوند و این در حالی است تنها ده درصد فارغ التحصیلان رشته های نظری پس از تحصیل اشتغال دارند.

آقای محمد آزادی مود با بیان اینکه حدود 70 درصد شاغلان کشور فارغ التحصیلان هنرستان ها هستند،افزود:بیشترین معضل بیکاری در رشته های نظری است.

رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه عامل پیشرفت هر کشور روی منابع انسانی آن است،گفت: زیر بنای این امر آموزش های کاردانش و فنی و حرفه ای در جهت پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصص است.

وی افزود:اگر قرار است اشتغال کشور حل شود آموزش و پرورش باید به دانش آموزان امکانات دهد تا رویکرد کنکوری آنها به رویکرد مهارتی تبدیل شود.

آقای محمد آزادی مود گفت:سیاست بر این است تا به هنرستان ها توجه خاصی شود و مسئولان آموزش و پرورش اعتبارات لازم را در نظر گرفته اند.
انتهای پیام/غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.