سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه میاندوآب:

حضور حداکثری در انتخابات نشان دهنده مردم سالاری است

امام جمعه میاندوآب گفت: کشورهایی که مردم‌سالاری از مهم‌ترین اساس‌های آن است انتخابات را بسیار پرشور و با حضور حداکثری برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛افزود : آن کسی که برای شورای شهر و روستا ثبت‌نام می‌کند باید به دنبال زیبایی شهر باشد و در تلاش باشد این مهم را محقق سازد و کسی که نامزد چنین امری شده شایسته نیست که خود چهره شهر را تخریب کند چرا که چنین موضوعی شایسته نامزد‌ها نیست و اگر به غیر از این باشد نمی‌توان اعتماد کرد که این افراد برای شهر تلاش می‌کنند.
وی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و به هیچ فردی اهانت نکنند چرا که این اقدامات از آموزه‌های دین اسلام نیست و موجب تخریب شخصیت فرد و در نهایت تخریب چهره ملت است و مردم نیز باید از چنین افرادی دوری کنند و فرد اصلح را برای نمایندگی خود انتخاب کنند.
وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که مردم‌سالاری از مهم‌ترین اساس‌های آن است انتخابات را بسیار پرشور و با حضور حداکثری برگزار می‌کنند و ایران اسلامی نیز جزو این کشورهاست که جمهوری اسلامی ایران در سال ۵۷ با درایت امام خمینی (ره) بر پایه دموکراسی بنا شد و جمهوریت نظام ایران اسلامی توسط تمامی آحاد مردم مشخص می‌شود و بحث انتخابات در رتبه نخست دموکراسی قرار دارد و انتخابات پیش‌رو نشان از آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خود و کشور است.
امام جمعه میاندوآب یاد آورشد: مردم‌سالاری به شکل‌های متفاوتی وجود دارد و در ایران اسلامی مردم‌سالاری از نوع مردم‌سالاری دینی است و با کشورهای غربی و اروپایی کاملاً متفاوت است و بر مبنای قوانین دین اسلام پیش می‌رویم و در انتخابات پیش رو حضور مردم پرشور است و می‌توانیم این موضوع را به همگان نشان دهیم.
وی افزود: شور و شوقی در میان مردم شهر میاندوآب در بحث انتخابات ایجاد شده قابل توصیف نیست و از تمامی آحاد مختلف این شهر بابت حضور پرشور در تمامی صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نهایت قدردانی را داریم و به جرات می‌توان گفت: شهر خاصی است که تا به الان مشاهده کرده‌ام.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.