سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آغاز جشن ملی انتخابات همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان

قشرهای مختلف مردم استان اصفهان از دقایقی پیش برای انتخاب نامزدهای مورد نظر خود در شعب اخذ رای حضور یافتند تا خلق حماسه ایی دیگر در تاریخ ماندگار انقلاب داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از ستاد انتخابات استان اصفهان، سه میلیون و 490 هزار نفر از جمعیت پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر در این استان واجد شرایط رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا هستند.
 
تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان سه هزار و 861 کرسی است که از این تعداد،571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است.
 
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده و از بین 24 نامزد برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه در مجموع دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
 
بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان اصفهان 75 هزار نفر اعم از نیروی اجرایی، انتظامی و نظارتی برای برگزاری انتخاباتی سالم در استان اصفهان فعالیت می کنند.
 
به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، حدود 28 هزار نفر از عوامل انتظامی، تامین امنیت برگزاری انتخابات در این استان را برعهده دارند.
 
سرهنگ ' جهانگیر کریمی ' در این باره افزود: حدود 14 هزار نفر از عوامل انتظامی استان
امنیت برگزاری انتخابات را بصورت مستقیم با حضور در شعب اخذ رای رصد و کنترل می کنند و 14 هزار نفر از عوامل انتظامی استان نیز برای برقراری نظم و امنیت عمومی در روز انتخابات مشارکت دارند.
 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.