سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اقتصاد در حال حاضر اهمیت زیادی در وضعیت کشور دارد

اقتصاد در حال حاضر اهمیت زیادی در وضعیت کشور دارد و مردم نیز برنامه‌های اقتصادی نامزدها را بررسی می‌کنند و به نظر می‌رسد آن فردی در این انتخابات پیروز باشد که برنامه‌های اقتصادی مناسب‌تری ارائه کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر اظهار کرد: انتخابات فرصتی برای تعیین سرنوشت مردم است و جامعه ما نیز به این آگاهی رسیده که خود، سرنوشت خود را تعیین کند.

مصطفی رناسی با تأکید بر موضوع اقتصاد افزود: اقتصاد در حال حاضر اهمیت زیادی در وضعیت کشور دارد و مردم نیز برنامه‌های اقتصادی نامزدها را بررسی می‌کنند و به نظر می‌رسد آن فردی در این انتخابات پیروز باشد که برنامه‌های اقتصادی مناسب‌تری ارائه کند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: روز 29 اردیبهشت، مردم برای انتخاب رئیس قوه مجریه به‌پای صندوق‌ها می‌روند و این انتخاب، انتخابی حساس برای تعیین سرنوشت 4 سال آینده کشور است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان همچنین بیان کرد: در حال حاضر، رکود اقتصادی، معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داده و به همین دلیل، انتخابات آتی به خاطر تأثیری که در وضعیت اقتصادی و معیشت مردم در چهار سال آینده دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

رناسی اذعان کرد: دولتی که سرکار می‌آید باید در سایر مقوله‌ها نظیر سیاست خارجی، فرهنگ و روابط بین‌الملل قوی عمل کند چون این بخش‌ها نیز با اقتصاد ارتباط قوی دارند و بهبود آن‌ها موجب بهبود اقتصاد است.

وی با تأکید بر موضوع سیاست خارجی و روابط بانکی گفت: نمی‌توان مرزها را بست و به رشد اقتصادی فکر کرد زیرا بسیاری از صنایع به دلیل سرمایه‌گذاری‌هایی که در دهه اخیر صورت گرفته دچار مشکل مازاد عرضه هستند و باید بر بازار صادرات تمرکز کنند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر اتصال به شبکه بانکی جهان وجود نداشته باشد عملاً کار اقتصادی بدون صرفه خواهد شد و با دور زدن نظام بانکی جهانی نیز هزینه‌های تولید و صادرات افزایش می‌یابد.

رناسی اظهار داشت: در رابطه با استان اصفهان، در دولت یازدهم قول‌هایی مبنی بر جریان دائم زاینده‌رود، راه‌اندازی خط قطار تندروی اصفهان-تهران و توسعه فرودگاه شهید بهشتی داده شد و مصوباتی نیز انجام گرفت؛ حال خواسته مردم استان اصفهان از هر یک از افرادی که در این رقابت پیروز می‌شوند؛ انجام این مصوبات است.

این فعال اقتصادی متذکر شد: حوزه گردشگری نیز حوزه مهمی برای اصفهان است و در فروردین امسال درآمد گردشگری اصفهان به دلیل حضور پررنگ گردشگران خارجی افزایش یافت و معتقدیم درآمد ارزی این اتفاق می‌تواند از صادرات کل صنعت اصفهان بیشتر شود و مکمل مناسبی آن تلقی شود.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در تأکید کرد: مشکلات رکود در اقتصاد همچنان باقی است و تولید صنایع با مشکل مواجه است و خواسته بخش خصوصی از دولت دوازدهم، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی، اولویت دادن به اقتصاد و تسهیل فضای کسب‌وکار است.

رناسی یادآور شد: در حال حاضر محیط کسب‌وکار بسیار مسموم است و هر فعال اقتصادی برای اخذ مجوز باید زمانی طولانی را صرف کند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه افزود: خواسته ما از دولت دوازدهم حمایت به معنای ورود مستقیم به حوزه اقتصاد نیست بلکه انتظار داریم دولت در مقام متولی فضای کسب‌وکار، شرایط حضور بخش خصوصی را تسهیل کند و مصداق این حمایت، رفع انحصار از تأمین اجتماعی دولتی، اجرای قوانین مصوب مجلس در موضوع ارز، کاهش سختگیری‌های مالیاتی و کاهش نرخ سود تسهیلات است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان بیان کرد: نرخ سود تسهیلات در حال حاضر 30 درصد است و 14 درصد نیز جرائم دیرکرد اعمال می‌شود؛ در چنین فضایی هیچ فعالیت اقتصادی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان در خاتمه تأکید کرد: دولت لازم نیست برای عبور از رکود مستقیماً وارد عمل شود؛ اگر تنها شرایط را فراهم کند و راه سرمایه‌گذاری را تسهیل کند، حتی کویر را نیز می‌توان با اتکا به توان بخش خصوصی آباد کرد.

 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.