سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکید برآموزش امداد وکمک های اولیه درمدارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان آذربایجان شرقی ، برآموزش وفراگیری کمک های اولیه وامداد در مدارس تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعید کنعانی در دومین المپیاد جوانه ها ویژه اعضای غنچه های هلال در تبریز ، گفت : المپیاد فرهنگی ورزشی جوانه‌ها به منظور آشنایی اعضای کانون غنچه های هلال احمر با تاریخچه و اصول هفت گانه جمعیت هلال احمر، اصول و روش های ایمنی و امدادی در مهدکودک‌ها برگزار می شود .

وی افزود : کودکان در این المپیاد ،  علاوه بر تاریخچه هلال احمر با  روش های پناهگیری و خروج امن در زمان بحران و سوانح و حوادث، آشنایی با شماره های اضطراری و توسعه فرهنگ خودامدادی آشنا میشوند. 

وی گفت : فرهنگ سازی از دوران کودکی شروع می شود و برای همین منظور معاونت جوانان هلال احمر اقدام به ارائه آموزشهای امدادی در مهدکودکها  در قالب شعر و قصه وداستان و سرود و نمایش میکند و در حقیقت آموزش های امدادی را از سنین کودکی به نونهالان می آموزد.  

کنعانی ،اضافه کرد : هم اکنون 100 مهد کودک و پیش دبستانی  تحت نظر بهزیستی و 20 مهد کودک  و پیش دبستانی زیر نظر آموزش و پرورش با هلال احمر استان همکاری دارند .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم  با تجلیل از خدمات هلال احمر در حوادثی مانند سیلاب و طوفان و زلزله و حوادث جاده ای  گفت :اقدامات هلال احمر در سنین پایین در مهد کودکها و پیش دبستانی ها در راستای فرهنگ سازی آموزش های امدادی ستودنی است وعوارض ناشی از بلایای طبیعی را کاهش می دهد .

خلیل ساعی خاطرنشان کرد : کودکان و نونهالان می توانند نقش مهمی در گسترش پیامها و آموزش های امدادی در خانواده ها داشته باشند.

انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.