سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح «دانشگاه بدون دخانیات» از مهرماه امسال اجرا می‌شود

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از اجرای آیین نامه دانشگاه عاری از دخانیات در سال آینده خبر داد و گفت: عملا این کار از سال گذشته در وزارت علوم مطرح شده است.

ابوالحسن ریاضی معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طرح دانشگاه بدون دخانیات که از سال گذشته مطرح شده بود، دستور العمل‌های آن آماده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قراردادهای دوجانبه‌ای میان سازمان و دانشگاه‌ها امضا شده و در این قرارداد محیط‌های دانشگاهی که مصرف دخانیات ممنوع است تعریف شده است.

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: در کل اجرای این طرح دارای مولفه‌های گوناگونی است و تمهیدات مختلفی برای آن اتخاذ شده است. تبیین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تعیین کننده دانشگاه‌ها در مواجهه با مصرف دخانیات در محیط دانشگاهی اولین اقدام در زمینه اجرای طرح است.

ریاضی گفت: تلاش می‌شود با ارایه این آیین نامه به همه دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شود که چنین آیین‌نامه‌ای در مورد مصرف دخانیات در دانشگاه‌ها وجود دارد تا از این طریق کمپین و فرهنگ‌سازی‌های لازم در زمینه آثار سوء مصرف دخانیات در جامعه دانشگاهی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: عملا این کار از سال گذشته در وزارت علوم مطرح شده و امیدواریم از سال تحصیلی جدید شاهد نتایج اقدامات دانشگاه عاری از دخانیات در فضاهای آموزش عالی باشیم و با کاهش مصرف دخانیات روبرو باشیم.

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یادآور شد: بنابراین با اجرای این طرح امکان ترک رایگان و در دسترس باید برای جامعه دانشگاهی فراهم شود و در این راستا مراکز مشاوره و بهداشت و درمان دانشگاه‌ها باید فعال باشند تا چنانچه فردی از جامعه دانشگاهی مایل به ترک دخانیات است به این مراکز مراجعه کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.