سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لطفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی گفت:حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب ایجاد انسجام در سرمایه‌های اجتماعی، رشد و تقویت کشورمان در برابر ابرقدرت‌ها می‌شود.

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات 96 گفت: امروزه انتخابات به عنوان یکی از سرمایه های اجتماعی بسیار مورد توجه قرارگرفته به طوریکه به عنوان یکی از سرمایه‌های اصلی هر جامعه محسوب می‌شود.

وی انسجام و اقتدار یک کشور را سرمایه‌های اجتماعی دانسته و افزود: انتخابات نماد اصلی سرمایه گذاری اجتماعی است که سبب ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری‌‌های اقتصادی نیز می‌شود.

نماینده مردم رزن با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات زمینه حکومت مردم بر مردم را فراهم می‌کند، تصریح کرد:حکومت مردم بر مردم اگر به معنای واقعی آن انجام شود از خطای کمتری برخوردار است زیرا که در آن فرد یا گروهی خاص حکومت نمی‌کنند بلکه حکومت مردم بر مردم است. 
 
لطفی اظهار داشت: از اصلی‌ترین ویژگی های حکومت مردم سالاری می‌توان به وجود رقابت‌های انتخاباتی عادلانه اشاره کرد، علاوه بر این، آزادی بیان، آزادی اندیشه سیاسی و مطبوعات آزاد از دیگر ارکان اساسی آن است که به مردم اجازه می‌دهند تا با آگاهی و اطلاعات بر حسب علاقه شخصی خود رأی بدهند.

وی در پایان اظهار داشت: از تمامی مردم استدعا داریم با حضور حداکثری خود در انتخابات جاری انسجام در سرمایه‌های اجتماعی را فراهم کرده و با رشد و تقویت کشورمان در برابر ابرقدرت‌هایی که سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند، اقتدارمان را به آنها نشان دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.