سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوتاه کردن سخنرانی‌های نشست ناتو به دلیل بی‌حوصلگی ترامپ!

مقامات ناتو برای سخنرانی اعضا این سازمان در نشست آتی، محدودیت زمانی تعیین کرده‌اند تا "دونالد ترامپ" نیز بتواند از آنها بهره ببرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ در آستانه برگزاری نشست ناتو که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در آن حضور خواهد داشت، مقامات ارشد اجرایی این سازمان تصمیم گرفته‌اند زمان سخنرانی مدعوین را به 4 دقیقه کاهش دهند تا ترامپ حوصله شنیدن آنها را داشته باشد!

نشست ناتو با حضور نمایندگانی از 28 کشور عضو، در پایان ماه جاری میلادی به میزبانی بروکسل، پایتخت بلژیک، برگزار خواهد شد. یک منبع آگاه در ناتو به نشریه فارن پالیسی گفت: مدعوین 2 تا 4 دقیقه فرصت دارند تا مطالب خود را بیان کنند. ‌

این منبع آگاه در ادامه افزود: واقعا مسخره است که اعضای ناتو برای کسی که بسیار بی‌حوصله و بی‌دقت است و اساسا دانشی درباره ناتو ندارد و سیاست‌گذاری‌های آن هم برایش مهم نیست، تا این اندازه ارزش قائل می‌شوند.

ترامپ بارها در کارزار انتخاباتی عملکرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را مورد انتقاد قرار داده و آن را سازمانی منسوخ و کهنه معرفی کرده بود. اما پس از پیروزی در انتخابات، موضع خود را درباره ناتو نرم‌تر کرد؛ هرچند زمانیکه درباره حمایت وی از پیمان آتلانتیک شمالی سوال شد، وی بار دیگر نظر خود را درباره اینکه اعضای اروپایی به اندازه کافی برای امور دفاعی هزینه نمی‌کنند، تکرار کرد.

ترامپ معتقد است دیگر اعضای ناتو نیز باید به توافق سال 2014 مبنی بر اختصاص دادن 2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود به امور دفاعی تا 10 سال آینده پایبند باشند. تاکنون فقط آمریکا، انگلیس، لهستان، استونی و یونان به این موضوع پایبند بوده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.