سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضا تفاهم نامه همیار گردشگر

دانش آموزان یزدی همیار گردشگران می شوند

با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و مدیرکل آموزش و پرورش تفاهم نامه همیار گردشگر امضا شد.

 فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: تفاهم نامه اولیه مشترک این طرح در راستای تحقق شعار گردشگری برای همه، همه برای گردشگری درمورخ  1/9/93  بین وزارت آموزش و پرورش و  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضا شد و پیرو مصوبه جلسه 30/6/95 شورای هماهنگی و برنامه ریزی در مراسم روز جهانی گردشگری مورخ 5/7/95 از منشور همیار گردشگر و لوگوی آن رونمایی شد.

دانش یزدی افزود: اولین جلسه مربوطه در استان یزد نیز در تاریخ 27/1/96 با حضور رئیس و کارشناسان اداره فرهنگی ـ هنری اداره کل آموزش و پرورش استان، در دفتر معاونت گردشگری میراث فرهنگی تشکیل شد و در این جلسه در خصوص اجرایی نمودن طرح همیار گردشگر بحث و تبادل نظر گردید که مقرر شد 12 مدرسه از سوی اداره کل آموزش و پرورش مشخص و از هر مدرسه تعداد 28 نفر دانش آموز برای صدور کارت به این اداره کل معرفی شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اولین جلسه همیار گردشگر در استان یزد نیز در روز بیست و چهارم اردیبهشت ماه در محل بوم گردی شعرباف واقع در بافت شهر یزد با حضور معاون آموزش و پرورش، مدیران و مربیان 12 مدرسه، کارشناسان اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش و سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد.

به گفته دانش یزدی: در حال حاضر برآورد و اقدامات اولیه برای تهیه 360 عدد لباس فرم متحدالشکل و کلاه طبق طرح ارسالی از سازمان  صورت گرفته و به زودی آماده خواهد شد.

وی آموزش، اشاعه و گسترش فرهنگ سفر و گردشگری مسئولانه، استفاده بهینه از ظرفیت های مردمی آشنا نمودن نسل جوان و نوجوان با آثار تاریخی و فرهنگی و تمدن غنی اسلامی ـ ایرانی، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان، ایجاد نشاط در بین دانش آموزان، اشاعه فرهنگ حفاظت از منابع فرهنگی و طبیعی در راستای گردشگری پایدار، تربیت نسلی مسئولیت پذیر و مشارکت جو، تشویق و ترویج کارآفرینی در زمینه گردشگری و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی زیربنایی و گسترده در تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان از اهداف اصلی این تفاهم نامه عنوان کرد.

این مقام مسئول ضمن تشکر از همکاری صمیمانه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، ابراز امیدواری کرد با حضور همیاران گردشگر در آینده نزدیک شاهد رشد و بالندگی صنعت گردشگری در استان یزد باشیم. 

طی جلسه ای با حضور فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و احمد شیرزاد مدیرکل آموزش و پرورش این استان تفاهم نامه همیار گردشگر امضا شد.  

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.