سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

توسعه کارآفرینی نیازمند توجه به آینده پژوهی است

مدیر کل نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور گفت: اگر می خواهیم کارآفرینی را توسعه دهیم باید بیش از پیش به آینده پژوهی توجه کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد محمودی میمند ' اضافه کرد: تا سال 2030 بسیاری از مشاغلی که اکنون وجود دارند دیگر وجود نخواهند داشت و فعالیت 50 درصد از دانشگاه ها تغییر می کند و شیوه های آموزشی آنها متحول خواهد شد.
 
وی که در پنجمین همایش ملی مدیریت و کار آفرینی در دانشگاه پیام نور خوانسار سخن می گفت، افزود: با وجود جلسه ها و همایش های مختلف ما هنوز اقدام اساسی در این حوزه انجام نداده ایم و باید به دنبال مطالعه و بررسی بیشتر روی مقالات آینده پژوهی باشیم.
 
محمودی میمند با بیان اینکه برگزاری اینگونه همایش ها جرقه کوچکی در حوزه کارآفرینی است، گفت: 220 مقاله به دبیرخانه همایش ملی مدیریت و کارآفرینی ارسال شد که از این تعداد 180 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
 
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز در این همایش با اشاره به تجربه و دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی چند ساله دانشگاه پیام نور گفت: نمونه این توانمندی ها، ترتیب دانش آموختگان توانایی است که اکنون در بخش های مختلف به کارگیری شده اند.
 
مهدی یوسفی با بیان اینکه در زمینه پژوهشی نیز تعداد، رتبه و محتوای مقالات در جایگاه خوبی در این دانشگاه برخوردار است، افزود: ایجاد و گسترش مراکز رشد و کارآفرینی از وظایف دانشگاه های نسل سوم و چهارم است.
 
وی اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند گام مهمی در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید بردارد و آثار و نتایج آن به توسعه بخش کارآفرینی کمک کند.
پنجمین همایش ملی مدیریت و کار آفرینی اردیبهشت سالجاری در دانشگاه پیام نور خوانسار برگزار شد.
 
آینده‌پژوهی (Futures studies) شامل مجموعهٔ تلاش‌هایی است که با جستجوی منابع، الگوها، و عوامل تغییر یا ثبات به تجسّم آینده‌ بالقوّه و برنامه‌ریزی برای آنها می‌پردازد. آینده‌پژوهی بازتاب دهندهٔ چگونگی زایش واقعیّت فردا از دل تغییر (یا ثبات) امروز است. 
 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.