سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مطرح کرد؛

راه سعادت فقط از مسیر شهادت می‌گذرد

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در سخنرانی با هیئت فرهنگی لبنان گفت : عزت و عظمت و منزلت ایران مدیون همت ها و مجاهدت ها و رشادت ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در سخنرانی در جمع هیئت فرهنگی لبنان گفت: مفتخریم که میزبان شما باشیم. لبنان کشوری کهن و برخوردار از هزاران سال تمدن با تاریخی پر فراز و نشیب و تجربه‌ای گرانسنگ و ذی قیمت است که امروز آن را به الگوی همزیستی ادیان و فرق و مذاهب تبدیل کرده است. سنی، شیعه، دروزی و علوی در کنار مسیحیان مارونی، ارتدوکس، کاتولیک، آشوری و ارضی و نیز کرد‌های شمال و البته به همراه میزبانی از جمعیت کثیری از میهمانان فلسطینی به نوعی گویای این تنوع و تعدد است.

وی گفت: ایران، کشوری که امروز خاستگاه و الگوی جنبش‌های آزادیخواهانه مظلومان در جهان است. برخورداری از ۸٠ میلیون جمعیت از اقوام و ادیان و مذاهب و نیز همسایگی با ۱۵ کشور از طریق مرزهای آبی و خشکی، جغرافیای سیاسی و فرهنگی بی نظیری را برای ایران رقم زده است.

امروز با افتخار در کشور و شهری میزبانان تان هستیم که ۴ دهه قبل مهد یکی از بزرگترین تحولات تاریخ بشری بود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: انقلاب بزرگ اسلامی ایران که محاسبات سیاسی بلوک شرق و غرب را بهم زد. حامیان آن‌ها را شوکه کرد و بارقه امید در جان ملت‌ها مظلوم عالم روشن کرد.

وی گفت: صلوات خدا بر شهیدان راه حق، شهیدان انقلاب و سالهای پرافتخار دفاع مقدس، درود و سلام خدا و انبیاء و اولیاء بر روح بلندِ بزرگ مرد تاریخ، امام روح الله الخمینی، قدّس الله نفسه الزکیه. ما هرچه داریم از روح بلند و قدسی امام خمینی و مجاهدت شهیدان عزیز داریم.

علامتی بیان کرد کرد: عزت و عظمت و منزلت ایران مدیون آن همت‌ها و مجاهدت‌ها و رشادت‌ها است. به این باور رسیدیم که راه سعادت فقط از مسیر شهادت می‌گذرد و جاده سربلندی، ایستادگی و مقاومت است.

وی اضافه کرد: این نگاه امروز مدلی در تعاملات بین المللی است. این تفکر وجه مشترک گفتگوی میان ملت شده است. این پنجره نگاه به زندگی و عالم برگرفته از سنت نبوی و اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) است. وعده الهی در حال تخقق است. وعده‌ای که مستعفین را وارث زمین می‌داند.

وی گفت: امروز این تفکر که امام خمینی بعد از قرن‌ها آنرا احیا کرد در اقصی نقاط جهان منشور نهضت و جنبش‌ها و جمعیت‌ها است؛ و خود الگویی در حکومت داری و زمامداری شد. الگویی که می‌گوید با ایستادگی در برابر ظلم و زور و ردّ ذلت به سعادت ابدی می‌رسید.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: دیگر جایی از جهان نیست که این ندا و فریاد را نشنیده باشد. امروز در شرق و جنوب شرق آسیا، شبه قاره هند، آسیای مرکزی، آفریقا و اروپا و آمریکا و ... جریانهای منبعث از این تفکر در حال رشد و حرکت است.

علامتی اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان که مولود این انقلاب و زاده این تفکر است در طول ۴٠ سال گذشته با همان روحیه در مسیر تربیت نسلهای آرمانخواه و انقلابی تلاش کرده است. تجربه ۴ دهه حضور در عرصه‌های مختلف تربیتی و حضور در ده هزار مدرسه ایران و برخورداری از شبکه چند ده هزار نفری از اعضا و فارغ التحصیلان، جای این تشکل را به عنوان یکی از تشکل‌های تاثیر گذار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور باز کرده است.

وی گفت: این تشکل که بعد از امام راحل همواره مورد عنایت مستقیم نائب الامام، آیت الله العظمی خامنه‌ای حفظه الله تعالی است، خود برخوردار از منظومه فکری و تربیتی مستقل برای نوجوانان است. تدوین اسناد متعدد تربیتی و نیز تالیف و چاپ کتب و منشورات مختلف در این حوزه بواسطه پشتوانه فکری تربیتی عظیم مستقر در شهر قم و البته راهنمایی و راه گشایی نماینده رهبر عالیقدر، عالم فرزانه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، در کنار آن خیل عظیم اعضا، همه و همه بخشی از ظرفیت‌های این تشکل انقلابی است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: برخورداری از نگاه مشترک به سبک زندگی، اشتراک در خاستگاه فکری و فرهنگی و حرکت در مسیر هدفی مشخص از جمله دلایل جدی در برقراری ارتباطی موثر و مستمر شما فرهیختگان و اندیشمندان با مجامع فکری در جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ضمن ابراز خوشحالی از حضور شما در ایران و خوش آمدگویی مجدد امیدوارم این جلسه صمیمی و نشست وزین منشا برکات فراوانی برای جوانان ایرانی و لبنانی باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.