سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آماده شدن طرح واگذاری دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های مادر

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در این طرح زیر ساخت دانشگاه هایی که مشکل و نیاز به سرمایه گذاری دارند به طور گسترده باید حل شود و در زیر مجموعه دانشگاه مادر شوند تا بتوان در این موضوع تصمیم گیری شود.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به منظور ایجاد بستر مناسب برای تقویت زمینه‌های مشارکت، همفکری، تصمیم سازی، برنامه ریزی و همکاری دانشجویان در امور صنفی و حفظ و پیگیری حقوق و حریم دانشجویی، شورای صنفی دانشجویان با حمایت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشوراین طرح به حالت اجرا دربیاید.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت آموزش عالی به خوبی استفاده کنیم در حال برنامه ریزی هستیم تا دانشگاههای کوچک به دانشگاههای بزرگ و مادر تبدیل شوند و در حال حاضر برنامه وزارت علوم برای طرح آمایش دانشگاه‌های کوچک آماده شده است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: موضوع ادغام واحدهای کوچک دانشگاهی در دانشگاه‌های بزرگ با هدف کاهش پراکندگی واحدهای دانشگاهی در کشور مطرح شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کلیت طرح براین است که دانشگاه هایی که ظرفیت و ساختار توسعه را دارند حمایت شوند.

صدیقی افزود: در این طرح زیر ساخت دانشگاه هایی که مشکل و نیازبه سرمایه گذاری به طور گسترده دارند حداقل استاندارد را پیدا کنند و حل شود و در زیر مجموعه دانشگاه مادرشوند تا بتوان در این موضوع تصمیم گیری شود.

وی یادآورشد: در پذیرش دانشجویان باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد تا در آینده جامعه بتواند از خروجی آموزش عالی استفاده لازم و بهتری شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.