سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

78 درصد مازندرانی ها می توانند رای دهند

رییس ستاد انخابات مازندران شمار شهروندان مازندرانی دارای حق رای را 2 میلیون و 536 هزارنفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه جمعیت مازندران 3 میلیون و 230 هزار نفر است گفت: از این شمار 2 میلیون و 536 هزارنفر برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان حق رای دارند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات 49 هزارنفر رای اولی در مازندران، حق رای دارند افزود: 61 هزارنفر در قالب نظام ستاد انتخابات در حوزه های اجرایی، نظارت، بازرسی و محافظت برای برگزاری انتخابات در این استان ساماندهی شدند.

رییس ستاد انخابات مازندران با اشاره به ثبت نام 18 هزار و 237 نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان گفت: از این تعداد 969 نفر انصراف داده و صلاحیت 411 نفر احراز نشد.

یونسی شمار اعضای شوراهای شهر در این دوره از انتخابات را 316 نفر و اعضای شوراهای روستایی را 8 هزار و 140 نفر اعلام کرد و افزود: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هشت شهر مازندارن شامل بهشهر، نکا، قائم شهر، بابل، آمل، بابلسر، چالوس و تنکابن با 642 شعبه رای گیری، بصورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه رای دهندگان برای شرکت در انتخابات، شناسنامه عکسدار و کارت ملی همراه داشته باشند گفت: متولدین 29 اردیبهشت 1378 و قبل از آن با 18 سال سن می توانند در انتخابات شرکت کنند. همچنین به جز شهرهای بیش از 100 هزار نفر، کسانی حق رای دارند که همراه با افراد تحت تکفل خود یکسال پیاپی تا روز انتخابات در حوزه انتخابه مربوطه سکونت داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزود: استفاده از وسایل و امکانات دولتی و موسسات وابسته به دولت، تبلیغ کردن عوامل اجرایی و عوامل نظارت انتخابات در طرفداری یا بر علیه داوطلبان، تجمع های غیرقانونی خیابانی، استفاده از بلندگوی سیار خارج از محل سخنرانی و راه اندازی کاروان های تبلیغاتی ممنوع است.

برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران سه هزار و 896 شعبه رای گیری و برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان چهار هزار و 35 شعبه رای گیری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/آ


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.