سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو:

خروج بیش از ۷ میلیارد متر مکعب آب‌های کشور از مرز‌ها

وزیر نیرو گفت: سالانه نزدیک به ۲. ۷میلیارد متر مکعب از آب‌های کشور از مرز‌ها خارج می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛حمید چیت‌چیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ناحیه عمرانی طرح پایاب خداآفرین در پارس آباد گفت:سالانه نزدیک به 7.2 میلیارد متر مکعب از آب‌های کشور از مرزها خارج می‌شود و هر چند موضوع مهار آب‌های مرزی قدمتی چندین ساله دارد خوشبختانه امروز با همت دولت یازدهم شاهد عملی شدن مهار آب‌های مرزی در منطقه مغان هستیم.

وی افزود: موضوع مهار آب‌های مرزی کشور در 11 استان پیگیری می‌شود و این طرح در منطقه مغان با 62 هزار هکتار وسعت به جهت مرغوبیت خاک و امکان تولید بهتر محصولات، به عنوان نگین طرح‌های مهار آب‌های مرزی کشور محسوب می‌شود.

 چیت چیان اجرای طرح پایاب سدخداآفرین در سال 93 در سفر رییس جمهوری به استان اردبیل با درخواست دولت و موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار برای اجرای پروژه های مهار و تنظیم آب های مرزی و شبکه های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی و طرح های متناظر این استان از صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

وزیر نیرو گفت: در طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی دوم خداآفرین در پارس‌آباد مغان برای آبیاری منطقه سد بزرگی ساخته شده که آب را بر روی رودخانه ارس ذخیره می‌کند.

وی افزود: پروژه عظیم سد خداآفرین در سال 83 شروع شده و در 10 سال گذشته 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با شروع دولت یازدهم و با دریافت اعتبارات مربوط به طرح مهار آبهای مرزی این رقم در کمتر از سه سال پیشرفت فیزیکی کل پروژه تا به حال 58 درصد است و تا به حال بالغ بر 6 هزار و 700 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و تا پایان کل پروژه بالغ بر 8 هزار و 400 میلیارد ریال هزینه خواهدشد.

ناحیه دوم عمرانی شبکه خداآفرین امروز با حضور وزیر نیرو و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این طرح آبرسانی به 12 هزار و 500 هکتار از اراضی دیم با دو هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.