سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری هفتمین همایش بین المللی شعر از توس تا نیشابور

با حضور حدود ۲۰۰ نفر از فرهنگ دوستان ادیبان و شاعران داخلی و خارجی هفتمین همایش بین المللی شعر از توس تا نیشابور امروز در دانشگاه ازاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: ایران اسلامی دارای تاریخی با قدمتی طولانی و باشکوه است و گسترش فرهنگ ولایت به برکت نام امام مهربانی‌ها در خراسان رضوی شکل گرفته است و کار بزرگی که فردوسی کرد این بود که بین دو تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی پیوند ایجاد کرد.

وی ضمن ارزشمند دانستن سابقه هویت ملی این مرز و بوم افزود: استقلال برای کشور فقط از لحاظ جغرافیایی و امنیتی نیست و استقلال فرهنگی نیز اهمیت زیادی دارد که از طریق همین بزرگداشت‌ها حفظ میشود و بخشی از این بزرگداشت‌ها مربوط به فردوسی و خیام در توس و نیشابور میباشد.

استاندار خراسان رضوی اولین و مهمترین وجه اشتراک این دو شاعر بزرگ را برکت قدوم امام مهربانی‌ها در خراسان رضوی دانست و گفت: خوشبختانه امسال اولین سال را به عنوان روز پاسداشت ادب پارسی برگزار کردیم و انشاالله در سال‌های آینده بسیار باشکوه‌تر برگزار میشود.

سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: به مناسبت بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی ۱۴ برنامه علمی فرهنگی و هنری در مشهد امسال اجرا شد.
دکتر شیخ الاسلام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس هم ضمن تبریک به مناسبت روز پاسداشت فردوسی بزرگ گفت: فردوسی هویت ملی را پاس داشت و زبان، تاریخ و اخلاق ما را حفظ کرد.

وی افزود: در دانشگاه فردوسی که هم نام با این شاعر بزرگ و دانشگاه مادر خراسان رضوی است چندین سال این گونه برنامه‌ها برگزار میگردد، ولی در نظر گرفته شد برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی هم این بزرگداشت برگزار گردد.

در این مراسم از تلاش‌های علمی آقای رضا اشرف زاده از استادان برجسته رشته ادبیات فارسی دانشگاه ازاد اسلامی مشهد و محمود اکرامی فر از شاعران مشهدی قدردانی شد.

در این مراسم همچنین ۱۲ نفر از شاعران داخلی و خارجی از کشورهای تاجیکستان افغانستان و پاکستان هم تازه‌ترین اشعار خود را درباره فردوسی قرائت کردند.

انتهای پیام//ح. ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.