سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگفتگو باباشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

موزه کودک در ارومیه راه اندازی می شود

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی موزه کودک را در ارومیه راه اندازی می کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ بیان اینکه موزه کودک به همت کانون پرورش فکری و میراث فرهنگی با محوریت آموزشی در دو بخش نمایشگاهی و سیار تشکیل میشود افزود: با راه اندازی این موزه کودکان و نوجوانان می توانند بصورت عینی و مملوس با هویت اجتماعی و تاریخی آباء و اجداد خود آشنا شوند.

جواد زاهدی با اظهار اینکه بخش نمایشگاهی موزه کودک مراحل قانونی خود را سپری می کند گفت: مجوز استانی طرح صادر شده است و با دریافت تأییدیه از سوی تهران مراحل اجرایی طرح را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بخش نمایشگاهی موزه کودک در محل مجتمع شهید رسول فرخی دایر خواهد شد افزود: در این بخش آثاری از نقاشی و سفال که به جشنواره های ملی و بین المللی ارسال شده ، لوح های تقدیر و دیپلم های افتخاربین المللی که از سال ۷۵ در دسترس هستند و عروسکهای بومی و محلی ساخت استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان در خصوص بخش سیار موزه کودک گفت: در این بخش ماکت هایی از آثار باستانی و تاریخی برای کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و مرزی به نمایش گذاشته می شود.

زاهدی ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی و مربیان کتابخانه های سیار روستایی کانون ضمن اعزام به مناطق مذکور با اجرای بازیهای بومی،نقاشی و قصه گویی برای کودکان و نوجوانان، اقدام به معرفی و شناساندن آثار تاریخی و قدیمی می کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.