سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

برپایی نمایشگاه قرآنی در استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت : 8 نمایشگاه بزرگ قرآنی در طول ماه مبارک رمضان در این استان برپا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت : در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن و فرصت مساعدی برای فعالیت‌های قرآنی و مذهبی است علاوه بر برگزاری ده‌ها نمایشگاه موضوعی که در سطح مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود امسال هشت نمایشگاه بزرگ قرآنی نیز در هشت شهرستان این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه امروز شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی استان سمنان از تصویب کمک 330 میلیون ریالی این شورا برای کمک به فعالیت‌های قرآنی خبر داد و افزود: این اعتبارات مقرر شد در سه بخش برپایی نمایشگاه‌های قرآنی، همایش آسیب‌شناسی آموزش‌های قرآنی و تدوین سند اطلس فرهنگ قرآنی استان به مصرف برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان یکی از وظایف مهم شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی نام برد و تصریح کرد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی فعال در حوزه معارف قرآنی، تشکل‌ها، کانون‌ها، مساجد و تشکل‌های مردم‌نهاد جریان‌ساز وفعالان قرآنی یکی از مهمترین رسالت‌های این شورای استانی است.

سوقندی بر لزوم عمومی کردن فرهنگ قرآنی تاکید و اظهار کرد: عمومی کردن فرهنگ قرآنی هم در آموزش‌های عمومی و هم در آموزش عالی و هم در بحث تبلیغ از مواردی بود که مورد تاکید جدی اعضای شورا قرار گرفت.

وی با اشاره به اقبال مناطق روستایی به فعالیت‌های قرآنی افزود: شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان، توجه به ظرفیت مساجد و توسعه فعالیت‌های قرآنی به مناطق روستایی و استفاده از فعالان قرآنی روستایی و همچنین استفاده مضاعف از ظرفیت‌های فضای مجازی را در راستای توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآن‌محور مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به پراکندگی فعالیت‌های قرآنی در مساجد، حسینیه‌ها، کانون‌ها، دستگاه‌های اداری و تشکل‌های قرآنی گفت: قرار شد که این فعالیت‌ها از طریق شورا تجمیع و این فعالیت‌های پراکنده به سمت فعالیت‌های جامع و هدمندی که توان اثرگذاری بر مخاطبان و خصوصا مخاطبان جوان و نوجوان دارد، سوق داده شوند.
انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.