سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

بازاریابی شبکه‌ای در آذربایجان‌غربی قانونمند می‌شود

با توجه به فعالیت رو به افزایش بازاریابی شبکه‌ای قانونمند کردن آن ضروری به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بااعلام این مطلب گفت: با توجه به فعالیت رو به افزایش بازاریابی شبکه‌ای به مثابه پدیده‌ای نوین در چرخه داد ‌و ‌ستد و نظام توزیع کالا، ساماندهی، نظارت و قانونمند کردن آن براساس آیین‌نامه مربوطه ضروری به نظر می‌رسد.

محمد دهقان با اشاره به اینکه امروزه بازاریابی شبکه‌ای به عنوان یک حرفه کاملا سالم و قابل قبول عرصه‌ای بسیار مناسب برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای جوانان و خانواده‌ها است گفت: هم‌اکنون این حرفه به عنوان یک فرصت درآمدزایی ایده‌آل مطرح است.

وی افزود: در این رابطه برابر بند (ب) ماده یک آیین‌نامه اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی، بازاریابی شبکه‌ای یک روش فروش محصول است که شخص حقوقی با استفاده از فضای مجازی افرادی را به عنوان بازاریاب به دور از مکان ثابت کسب، برای فروش مستقیم محصولات تولید خود و یا دیگران به مصرف کننده به کار می‌گیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: یعنی به نحوی که هر بازاریاب با معرفی بازاریاب دیگر به عنوان زیر مجموعه خود با ایجاد گروه فروش چند سطحی سبب گسترش و افزایش فروش شود.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به فعالیت رو به افزایش بازاریابی شبکه‌ای به مثابه پدیده‌ای نوین در چرخه داد ‌و ‌ستد و نظام توزیع کالا، ساماندهی و نظارت و قانونمند کردن آن براساس آیین نامه مذکور ضروری به نظر می‌رسد.

دهقان اظهار داشت: در همین راستا کمیته‌ای مرکب از نمایندگان مرکز اصناف و بازرگانان ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وزارتخانه‌های اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیروی انتظامی، اتاق اصناف ایران و اتحادیه صنفی با وظایف خاص خود تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته مذکور دارای دبیرخانه‌ای است که در مرکز اصناف و بازرگانان ایران مستقر است گفت: از سوی دیگر سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و ادارات تابعه به عنوان بازوی نظارتی دبیرخانه مذکور مکلف هستند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مطابق مفاد آیین نامه توسط دفاتر و شعبات، مراتب را جهت تصمیم‌گیری به دبیرخانه منعکس کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم‌اکنون براساس مجوزهای صادره و به استناد سایت www.networkmarketing.mimt.gov.irتعداد پنج شرکت در استان آذربایجان‌غربی با 24 شعبه به فعالیت پرداخته و این معاونت نیز با هماهنگی مبادی مربوطه اقدام به رصد و ساماندهی شرکت‌های مذکور در سال گذشته کرده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.