سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانباز:

بیش از یک میلیون مترمکعب به ظرفیت فاضلاب تصفیه‌خانه‌ها اضافه شد

مدیرعامل آبفا کشور در خصوص اعتبارات زیست محیطی این حوزه گفت: بیش از یک میلیون مترمکعب به ظرفیت فاضلاب تصفیه خانه ها اضافه شد و توانستیم از پساب آن استفاده کنیم که این مسئله بیانگر صیانت از محیط زیست بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جانباز مدیرعامل آبفادرمراسم بهره‌برداری از آب شیرین کن اشتهارد عنوان کرد: طرح آب شیرین کن این شهرستان یکی از صد نمونه طرح هایی بوده که در مناطق محروم و کمتر توسعه به بهره‌برداری رسیده است.

جانباز تصریح کرد: اعتبارات مالی بخش روستایی در زمان فروش بشکه نفت ۱۰۰ دلاری صفر بوده در حالی که هم اکنون و با حمایت دولت طی سالهای ۹۳, ۹۴ و ۹۵ به ترتیب رقمی معادل ۲۰۰، ۴۰۰ و ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش روستایی در نظر گرفته شد و این امر نشان از خدمت مردم به مناطق کمتر توسعه یافته است.

جانباز در خصوص مدیریت مصرف اذعان داشت: سرانه مصرف آب در خانوارها در سال ۱۳۹۲ از ۷۱۳ لیتر به ازای هر خانوار به ۶۹۰ لیتر در شبانه‌روز کاهش یافت که این موضوع تاثیرات زیادی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: با انجام این اقدام می‌توان آب شرب مورد نیاز ۱.۷ میلیون نفر را تامین کرد. همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان بابت این صرفه‌جویی سرمایه‌گذاری شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کشور تاکید کرد: از سال ۶۹ تا سال ۱۳۹۲، ۸۰ پروژه با ارزش ۲ هزار میلیارد تومان و از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۸۰ پروژه به ارزش ۵۰ هزار میلیارد دلار با مشارکت بخش خصوصی منعقد شده است.

به گفته جانباز  ۱۰۰ هزار انشعاب جدید در شهر کرج راه‌اندازی و مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بر این است تا تصفیه‌خانه شماره ۳ با سرمایه ۵۰ میلیارد تومان افتتاح شود و شرکت آبفا آمادگی خود را جهت تامین اعتبار این تصفیه خانه اعلام کرده است.

وی در پایان بیان کرد:  توسعه طرح‌های فاضلاب جمعیت تحت پوشش استان البرز از ۱۶ درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته اما  تکمیل طرح فاضلاب شهر کرج به تنهایی نیازمند هزار میلیارد تومان سرمایه است که به دنبال راه‌حل‌هایی برای تامین این سرمایه هستیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.