سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

توجه به شخصیت اندیشمندان، ضرورت امروز جامعه ایرانی

توجه به ابعاد مختلف شخصیت اندیشمند بزرگی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی در شرایط فعلی امری ضروری برای جامعه ایرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه برگزاری روز ملی بزرگداشت فردوسی در گفت و گو با خبرنگاران گفت::باید همه ساز وکارهای تربیتی به خصوص در حوزه آموزش و پژوهش به احیای این فرهنگ و بررسی چنین شخصیت‌های بزرگی معطوف شود.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی مانند حکیم سخن سرای توس دارای جایگاهی والا و رفیع در حوزه ادب و تاریخ این سرزمین هستندافزود:اندیشه و شخصیت این حکیم بزرگ در ابعادی گسترده دارای تاثیراتی ماندگار است که تاکنون عمدتا این تاثیر در حوزه زبان و شعر فارسی است مورد توجه قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که ارتباطات از جهانی شدن هم فراتر رفته است، خوشبختانه ما توانسته ایم به نحو شایسته‌ای از فرهنگ و تمدن خود در برابر هجمه‌ها پاسداری و نگهبانی کنیم و بخش عمده‌ای از این توفیق را مدیون فردوسی و اثر جاودانه اش شاهنامه هستیم.

نوبخت با اشاره به اینکه حضور در چنین برنامه هایی کمترین خدمت به مردی بزرگ، چون فردوسی است، گفت: تاکنون فعالیت‌های خوب و برجسته‌ای در زمینه بزرگداشت فردوسی و تجزیه و تحلیل اثر سترگش، شاهنامه، انجام شده که جای قدردانی دارد.
انتهای پیام//ف. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.