سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آبرسانی به بیش از 1200روستا تا پایان سالجاری

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به بیش از یک هزار و 200روستا تا پایان سالجاری آبرسانی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اصغر قانع عصر یکشنبه 24 اردیبهشت در حاشیه بهره برداری شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه خانه فاضلاب شهر نیاسر کاشان  گفت: 11 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای تملک دارایی امسال برای آبرسانی به این روستاها پیش‌بینی شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت امسال اعتبار مناسبی برای اجرای آبرسانی به مناطق روستایی تخصیص داده اند، گفت: پیش بینی شده است بیش از 300 میلیون دلار از منابع حاصل از صندوق توسعه ملی نیز برای آبرسانی به روستاها برداشت شود.
به‌گفته‌وی، 6 طرح آبرسانی در شهرهای کشور نیز با سرمایه گذاری 18 هزار میلیارد ریال از بخش خصوصی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اجرای 26 طرح اقتصاد مقاومتی تصفیه خانه فاضلاب در سراسر کشور
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در ادامه اجرای 26 طرح اقتصاد مقاومتی تصفیه خانه فاضلاب در سراسر کشور را یادآورشد و  گفت:با برنامه ریزی های انجام شده این طرح‌ها تا پایان سالجاری بهره‌برداری می‌شود.

قانع، اعتبار مورد نیاز برای سرمایه گذاری این طرح‌ها را افزون بر 11هزار میلیارد ریال عنوان‌کرد و افزود:بیش از 480 هزار مترمکعب فاضلاب‌های جمع‌آوری شده از طریق این تصفیه‌خانه‌ها دوباره به چرخه تولید بازگردانده خواهدشد.

تکمیل شبکه فاضلاب در بیش از 200 شهر کشور
وی اظهارداشت: هم اکنون شبکه فاضلاب در بیش از 200 شهر کشور در حال تکمیل شدن است که تعدادی از این آنها جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی است و در سال 96 به بهره برداری می رسد.

به‌گفته‌وی، بخش عمده طرح‌های آب و فاضلاب کشور توسط بخش خصوصی اجرا می شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور،تصریح‌کرد: بخش خصوصی افزون بر 12 هزار میلیارد ریال آورده در قالب قراردادها تا پایان سال جاری بایدداشته باشند تا بتوانند در حوزه تاسیسات آب و فاضلاب سرمایه گذاری کنند.

نصب شیرهای قطع سریع جریان آب و  مانع از حوادث
قانع، در پایان از نصب شیرهای قطع سریع جریان آب در استان خراسان خبر داد و گفت: خوشبختانه با وقوع زلزله این شیرها عملکرد خوبی داشتند و به محض وقوع زلزله، آب مخزن‌ها قطع و کمک بسیاری به حوادث پس از زلزله در این منطقه شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.