سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجری: مجازات متخلفان انتخاباتی متناسب با نوع جرم اعمال می‌شود

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع جرم در زمان انتخابات اتخاذ شده که تا حدودی هم موفق بوده است.

به گزارش گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، "فرهاد تجری" سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درباره نحوه گزارش تخلفات تبلیغاتی نامزدها گفت: دستگاه‌های گزارش‌دهنده و ناظر مانند هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت، فرمانداری‌ها، سیستم‌ها و دستگاه‌هایی که وظایف قانونی مستمر و دائم در خصوص تخلفات و جرایم دارند مانند نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وظیفه و رسالت عمومی‌شان برخورد با تخلفات، جرائم و نقض قوانین در انتخابات جاری است.

وی ادامه داد: در صورت احراز جرم افراد، حق خصوصی افراد است که شاکی شوند و هم دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و فرمانداری‌ها موظفند این تخلفات را به مراجع قضایی گزارش دهند و ضابطان دستگاه قضایی مکلفند این تخلفات را پیگیری کنند.

تجری اظهار داشت: با توجه به تجربیات انتخابات گذشته و با توجه به نیاز ضروری این دوره از انتخابات و با اعتقاد به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، دستگاه قضایی، دادستانی کل کشور و ستاد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی را تشکیل دادند که با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط و مرتبط تشکیل شده است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به فعالیت های این مرکز تاکید کرد: یک سری راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع جرم اتخاذ شده است تا بتوان زمینه جرایم انتخاباتی را تا حدودی کاهش داد البته این اتفاق افتاده و تا حدودی هم موفق بوده است.

وی با بیان اینکه مجری سیاست‌های کمیته پیشگری از وقوع جرم، دادستان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط قضایی هستند، افزود: این کمیته در استان‌ها در حد شهرستان و استان، مجری دارند که توفیقاتی در این حوزه رخ داده است.

تجری با اشاره به اینکه جرایم فراوانی زیادی در عرصه انتخابات وجود دارد، ادامه داد: امیدواریم با وجود این کمیته پیشگیری، میزان تخلفات در این حوزه به حداقل برسد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها همچنین در توضیح نحوه اعمال مجازات و شناسایی مجرمان نیز گفت: با اختیارات دادگاه و متناسب با نوع جرم، مجازات‌های مربوطه اعمال خواهد شد و با توجه به شخصیت متهم و میزان و شدت آثار بیرونی‌ای که جرایم دارند، اتخاذ تصمیم خواهد شد.

وی میزان اثرگذاری جرم در تعیین مجازات را بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: بعضی از جرایم شاید در محدوده اثرگذاری بسیار کوچکی باشد و از طرفی بعضی تخلفات هم آثار مهم و کلی دارند. در عرصه ریاست جمهوری به یک صورت و در عرصه شوراها هم به یک صورت دیگر، ممکن است گاهی تشویش اذهان و تخریب رقیب صورت بگیرد لذا برای این تخلفات حتما اقدامات لازم و مجازات‌های مقتضی اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.