سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

آغاز به کار چهارمین همایش ملی معدن روباز در کرمان

چهارمین همایش ملی معدن روباز در کرمان امروز با حضور جمعی از استادان از سراسر کشور و سه مهمان خارجی آغاز به کار کرد و به مدت ۴ روز در دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، دکتر سعید کریمی نسب، رئیس این همایش گفت : اولین همایش ملی معدن روباز در سال 1380برگزار شد و هم اکنون خوشحالیم که چهارمین همایش در سال 1396در کرمان برگزار می شود.
وی افزود : امروز چهارمین ملی معادن روباز، با مشارکت دانشگاه شهید باهنر کرمان ، شرکت ملی صنایع مس ایران ، انجمن مکانیک سنگ ایران و انجمن مهندسی ایران آغاز به کارکرد.
وی خاطر نشان کرد: در این همایش 142مقاله توسط دبیرخانه همایش دریافت شد که پس از داوری ، تعداد 49 مورد برای ارائه شفاهی و تعداد 43 مورد به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
کریمی نسب گفت : امیدورایم در این همایش با بحث و تبادل نظر بتوانیم راهکارهای خوبی برای مشکلات معادن در پیش بگیریم.
حسنی، مدیر مس منطقه ای کرمان هم در این همایش گفت : در چرخه عمر معدن نیاز به تغییر رویکرد است، و معادنی که کشف می شود نباید خطرهایی را برای نسل های آینده به دنبال داشته باشد.
وی افزود : این آموزش و پژوهش های جدید با همت دانشگاهیان و حامیان صنعتی می تواند کارگشا باشد و مشکل معادن را با فناوری های جدید و با استفاده از بخش خصوصی می توان حل کرد.
حسینی نژاد ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت : کرمان استانی معدنی است و افراد زیادی در حوزه معدن ورود پیدا کردند.
وی افزود : یکی از اقدامات انجام شده در این بحث تعیین و تکلیف برای به دست آوردن اکتشافات خوب است تا بتوانیم استخراج و فراورده های خوبی داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: 44درصد مس،36درصدآهن، 3درصد زغال سنگ و 5/.درصد کرومیت از ظرفیت های موجود در استان کرمان هستند.
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.