سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

رفع تصرف ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی در دو سال گذشته

۱۸۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان سبزوار و شهرستان جغتای در دوسال گذشته رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حبیب مسکنی سرپرست اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: با توجه به منویات و فرمایشات مقاوم معظم رهبری درباره حفاظت از بیت المال و علی الخصوص توجه به اراضی ملی که منابع طبیعی و بزرگترین سرمایه کشور محسوب می‌شوند، اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار، همگام با سایر دستگاه‌های مرتبط اقداماتی را در راستای صیانت از اراضی ملی و رفع تصرف اراضی متصرفه، انجام داده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۴ واحد گشت یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار به طور مستمر در حال گشت‌زنی در اراضی ملی و دولتی شهرستان می‌باشد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار از تشکیل بیش از ۱۶۰ پرونده در حوزه تصرف اراضی و زمین‌خواری طی دوسال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها در حال رسیدگی است و احکام تعداد زیادی از آن‌ها صادر شده است و یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان سبزوار، تمام تلاش خود را در راستای جلوگیری از تعدی و تجاوز افراد سودجو و فرصت‌طلب به کار می‌گیرد.

حبیب مسکنی با اعلام اینکه شهرستان سبزوار در جلوگیری و رفع تصرف اراضی ملی در سطح استان خراسان رضوی پس از مشهد مقدس، برترین شهرستان استان است، افزود: طی دو سال گذشته در این شهرستان گزارش تصرف بیش از ۱۳۸ هکتار از اراضی ملی اعلام و پرونده‌های لازم برای این موارد تشکیل شد.
 
وی ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده بیش از ۱۲۵ هکتار از این اراضی رفع تصرف شد که از این مقدار، برای حدود ۱۰ و نیم هکتار از اراضی تصرف شده، حکم قلع بنا صادر شده است.
 
سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار از رفع تصرف بیش از ۵۴ و نیم هکتار از اراضی ملی تصرف شده در شهرستان جغتای نیز خبر داد و افزود: برای همه این اراضی حکم رفع تصرف و خلع ید صادر شده و همچنین برای ۲۶ و نیم هکتار از این اراضی احکام جداگانه در راستای قلع و قمع بنا صادر شده است.
 
انتهای پیام//ح.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.