سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دی میستورا: ایده‌های روسیه و آمریکا درباره مناطق امن سوریه می‌توانند همخوانی داشته باشند

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه گفت برنامه روسیه و آمریکا برای ایجاد مناطق امن در سوریه ممکن است در نهایت با یکدیگر هماهنگی داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، استفان دی میستورا – فرستاده سازمان ملل در امور سوریه – بیان کرد ایده‌های واشنگتن و مسکو برای ایجاد مناطق امن در سوریه می‌توانند با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

وی در مصاحبه با روزنامه "کوریره دلا سر" گفت: "ایده روسیه این است که در بخش‌های غربی سوریه 4 منطقه امن ایجاد شود. آمریکا نیز درباره ایجاد موقت دو یا سه منطقه امن تصمیم گیری می‌کند. هر دو پیشنهاد می‌توانند در آخر با یکدیگر همخوانی داشته باشند."

وی افزود طرح پیشنهادی پس از دخالت مستقیم دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – و ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – می‌تواند تاثیرگذار باشد.

بر اساس گفته‌های دی میستورا، در صورتی که توافق‌های صورت گرفته در تازه ترین دور مذاکرات آستانه موفق واقع شوند، گفتگوهای سازنده‌ای میان مسکو و واشنگتن نیز شکل خواهد گرفت.

مذاکرات صلح آستانه در روزهای سوم و چهارم ماه مه در پایتخت قزاقستان برگزار شد. در چارچوب این مذاکرات، ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامن‌های آتش‌بس در سوریه، تفاهم‌نامه‌ای را برای ایجاد 4 منطقه کاهش تنش در سوریه به امضا رساندند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.