سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

پیگیری الویت‌های خراسان رضوی در دو کارگروه اشتغال و امور تولیدی

الویت‌های سال ۱۳۹۶ استان خراسان رضوی در دو کارگروه اشتغال و امور تولیدی پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: ۴ کمیسیون با موضوع‌های گردشگری، فناوری اطلاعات، کشاورزی و طرح تکاپو در کارگروه‌های مذکور اتخاذ شده اند.

وی افزود: از طرح‌های مهم و قابل اجرا می‌توان به طرح"استادی شاگردی" اشاره کرد که در استان خراسان رضوی به عنوان پایلوت از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۳۰۱ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری در استان و همچنین یک هزار و سیصد میلیارد دلار صادرات از استان داشته ایم تصریح کرد: در حوزه اشتغال در سال ۹۴ تعداد ۳۶ هزار شغل جدید ثبت شده است و در سال ۹۵ برای ۱۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کردیم و امیدواریم در سال ۹۶ با همدلی و همزبانی تحقق تولید و اشتغال بیشتر را شاهد باشیم.

رشیدیان گفت: توجه بیشتر به ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی باغداری و دامداری و برای رفع مسائل مربوط به خاک آب و سرما به حوزه ایجاد اشتغال کمک شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل استان خراسان رضوی در صنعت گردشگری افزود: ۱۰ محور گردشگری در استان خراسان رضوی شناسایی شده است که با ظرفیت موجود در شرکت‌های دانش بنیان توسعه می‌یابد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در سالی که گذشت فعالیت‌های بسیاری برای تمرکز بر ازمیان برداشتن دانه درشت‌ها و موارد اساسی قاچاق کالا دراستان انجام شد.

وی گفت: بورس و بیمه از دیگر مواردی هستند که ظرفیت پولی و مالی کشور در کنار بانک‌ها را تامین می‌کنند و همچنین موجب جذب سرمایه گذار خارجی می‌شوند.

وی با اشاره به کارآمدی بیشتر درحوزه داخلی و خارجی و نیز توجه بیشتر بر ابرچالش‌ها در حوزه تولید، بیکاری و آب، ادامه داد: ۵ بسته ارتقا تولید ملی، تامین مالی سرمایه گذاری، جذب و توسعه تکنولوژی و تجارت خارجی، واردات هوشمند و اشتغال و توانمند سازی نیروی کار ابلاغ شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: در سال ۱۳۹۶ هدفگذاری برای ۷۰ هزار شغل جدید انجام شده است.

وی گفت: در سال گذشته استان خراسان رضوی نخستین استان در تعداد واگذاری طرح بوده است و برای گسترش تولید و اشتغال طرح کمک فنی و اعتباری با واگذاری به بخش خصوصی انجام می‌شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: از آنجا که این استان از استان‌های مرزی و با اهمیت در کشور است لذا در حوزه ترانزیت نیز ظرفیت‌های خوبی هم در صادرات و هم در واردات وجود دارد.

انتهای پیام//آ. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.