سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

بهره برداری آزمایشی از دستگاه بالابر درخت خرما در شهرستان بم

با ورود دستگاه بالابر به نخلستانهای شهرستان بم برداشت آسانتر صورت می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  رضا قهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: بهره بردای آزمایشی از دستگاه بالابر درخت خرما که طراحی وساخت آن توسط مهندس نادری شهروند بمی انجام گرفته، با حضور نماینده مردم شرق استان در مجلس، امام جمعه، فرماندار، مدیرجهادکشاورزی و مسئولین ادارات شهرستان بم و بیش از 70 نفر از کشاورزان پیشرو وصاحب نظر شهرستانهای شرقی استان انجام شد.

قهری در ادامه افزود: این دستگاه در مرحله ابتدایی تولید قرار دارد و می تواند تا 12 متر بالا رود که این امر سبب برداشت آسان تر نسبت به روش سنتی شده و امیدواریم در سالهای آینده به تولید انبوه برسد.

مهندس اشک فرماندار شهرستان بم در این بازدید گفت: دستگاه مکانیزه بالابر خرما کمک موثری در نگهداری نخل و برداشت محصول خرما دارد و یکی از نیازهای ضروری برای شهرستانهای خرما خیز محسوب می گردد.

وی افزود: در این راستا شرکتهای خدماتی مکانیزاسیون می توانند با استفاده از دستگاه های مکانیزه به کمک رونق وتوسعه وتولید پایدار کشاورزی بشتابند.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهران 1490
۱۰:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
با سلام امروز 6 خرداد 1402 وبا جستجویی که در اینترنت کردم از سرنوشت این اختراع مثل همه اختراعات دیگر که موقع اعلام با حضور مسیولین در بوق وکرنا خبر آن منتشر می شود خبری نیست.