سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

حمايت از 18 برنامه عمل حمايتي خوشه‌هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي

معاون صنايع كوچك شركت شهرك‌هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي گفت: 18 برنامه عمل عمده حمايتي خوشه‌هاي صنعتي خاتمه يافته استان در سال 95 مورد حمايت اين شركت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ یاریگر معاون صنايع كوچك شركت شهرك‌هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي گفت: 37 خوشه صنعتی در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده که از این تعداد چهار خوشه در حال اجرا بوده و 6 خوشه نیز به شبکه‌های فراگیر انتقال یافته است.
 
وی افزود: شناسایی و استخراج ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهای عملی جذب سرمایه‌گذاران خارجی در خوشه کسب و کار قطعات خودرو از جمله اقداماتی بوده که در سال گذشته با همکاری خوشه قطعات خودرو اتفاق افتاده است.
 
یاریگر ادامه داد:‌ تشکیل کمیته مشترک با سازمان جهاد کشاورزی استان جهت اجرای طرح سالم سازی محصول کشمش و پسته و بادام در استان، عقد قرارداد مطالعه محصولات قابل استحصال از ضایعات واحدهای فرآوری کشمش، اجرای طرح امکان سنجی برای ایجاد آزمایشگاه مشترک خوشه سبزه و کشمش بناب، مراغه و ملکان،‌ استقرار سیستم مدیریت کیفیت در 4 واحد خوشه سبزه و کشمش و طراحی و ساخت خشک‌کن خورشیدی وکیوم برای خشک کردن انگور که به عنوان طرح برتر پژوهشی عملی انتخاب گردید از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته خوشه سبزه و کشمش است.
 
یاریگر با اشاره به اهمیت صنعت کفش و چرم در تبریز، ابراز کرد:‌ اجرای دوره آموزشی تخصصی مدل‌سازی و طراحی کفش با همکاری دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز، حمایت از برگزاری همایش ملی صنعت چرم و کفش،‌ پیگیری اجرای تفاهم‌نامه مشترک با یونیدو در خصوص خوشه کفش تبریز، استفاده از کارشناسان ایتالیایی جهت آموزش و تربیت استادکار در زمینه مدل‌سازی خوشه کفش چرم تبریز از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می‌رود.
 
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی افزود: ثبت آجیل تبریز در فهرست آثار معنوی و ملی کشور، اجرای پروژه‌های توسعه خوشه‌های حوله‌بافی تبریز و تجهیزات نفت و گاز به کارگزاری انجمن صنایع نساجی استان و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی برای اولین بار در کشور، بررسی وضعیت استاندارد و الزامات صنعت آجیل و خشکبار با رویکرد صادرات از دیگر اقدامات این معاونت در حوزه خوشه‌های صنعتی است.

 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.