سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

تشکیل 150 گروه خودیار در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: امسال 150 گروه خودیار در این استان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در دیدار با اعضای گروه های خودیار استان اردبیل در مسجد جامع روستای خانقاه سفلی نمین افزود: در سه سال گذشته 170 گروه خودیار در این استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون چند گروه خودیار در شهرستان های نمین ، خلخال و مشگین شهر فعالیت می کنند اظهار کرد: در سال جاری این گروه ها در 2 شهرستان گرمی و کوثر نیز ایجاد می شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اعضای این گروهها در استان اردبیل توانسته اند تاکنون بیش از 3 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کنند، بیان کرد: اعضای این گروه ها در سال اول از پس اندازهای خرد اعضا استفاده کرده و در ادامه با ارائه طرح توجیهی و بدون سپردن وثیقه و ضامن بر اساس سرمایه اجتماعی وام دریافت می کنند.

خدابخش افزود: در حال حاضر در شهرستان خلخال اعضای گروه ها توانسته اند در مرحله دوم و سوم وام 600 میلیون ریالی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح زیربنای مناسب برای اشتغال و افزایش روحیه تعاون و بالابردن سرمایه اجتماعی در کشور است اظهار کرد: با اجرای این طرح در مناطق روستایی فرصت های خوبی برای جلوگیری از مهاجرت روستایی و اسکان دائمی آنها بوجود می آید.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.