سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

صنعت کشور در حال فلج شدن است/دست نوازش دولت، همچنان بر سر خودروسازان

فعال حوزه صنعت گفت: نوسانات قیمت مواد اولیه در یکی دو سال اخیر بسیاری از بنگاه‌های صنعتی را به ورشکستگی کشانده است.

محسن مصطفایی فعال حوزه صنعت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: تحریم‌ها موانع و مشکلات زیادی را به‌ویژه در زمینه نقل و انتقالات بانکی برای تولید کنندگان صنعتی بوجود آورد اما در واقع بعد از برجام هم هیچ اتفاق قابل لمسی نیفتاد و نوسانات قیمت مواد اولیه تأثیر نامطلوبی بر ادامه حیات بنگاه‌های تولیدی داشته است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه 90 درصد از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را از داخل تهیه می کنیم، تغییرات ناگهانی قیمت در برخی نهاده‌ها مانند مس، آلومینیوم و فولاد موجب تنش‌های زیادی برای ما در یکی دو سال اخیر شده است.

فعال حوزه صنعت تأکید کرد: قدیمی شدن دستگاهها و ماشین آلات تولید از نکات مهم دیگر است که  به‌طور حتم دستگاههای جدید تأثیر بسزایی در بالا بردن توناژ تولید، سرعت و پایین آوردن ضایعات دارد و در صورتیکه از بروز کردن تکنولوژی غافل شویم، از قافله پیشرفت جهانی عقب خواهیم ماند.

وی در پایان تأکید کرد: صنعت کشور در حال فلج شدن است و از دولتمردان می خواهیم که به صنعت توجه بیشتری کنند و همانطور که در گذشته از صنعت خودروسازی حمایت کردند، از صنایع دیگرِ کشور نیز حمایت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.