سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای حل مسئله جنوب یمن از طریق قانونی

شورای همکاری خلیج فارس در واکنش به تشکیل شورای انتقالی جنوب یمن برای چندپاره کردن این کشور، بر ضرورت توافق طرفین و پایبندی به قانون در حل اختلافات تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روسیا الیوم، شورای همکاری خلیج فارس در واکنش به طرح تشکیل شورای انتقالی در جنوب یمن برای جدا کردن این بخش از کشور اعلام کرد: تمامی اقدامات برای حل و فصل مسئله جنوب یمن باید از طریق قانون و توافق طرفین صورت گیرد.

این شورا بر مواضع خود در حفظ وحدت و حاکمیت یمن و حفاظت از امینت و ثبات آن تاکید کرد و بار دیگر از سازمان ملل خواست برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز برای بحران یمن بر اساس ابتکار عمل این سازمان، ساز و کارهای اجرایی،  دستاوردهای گفتگوهای ملی و قطعنامه 2216 شورای امنیت اقدام کند.

عبداللطیف زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، اعلام کرد: کشورهای عضور شورای همکاری خلیج فارس از مردم یمن می خواهند در این مرحله دقیق و حساس از تاریخ کشورشان، اختلاف های جدایی طلبانه و فرقه گرایانه را کنار بگذارند و به قانون پایبند باشند تا حکومت و حاکمیت آن در تمام کشور گسترده شود و امنیت و ثبات در تمامی مناطق یمن برقرار شود.

جنبش انصارالله و حتی منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، نیز مخالفت خود را با طرح "عیدروس الزبیدی"، استاندار برکنار شده‌ عدن، مبنی بر تشکیل شورای انتقالی در جنوب یمن اعلام کرده اند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.