سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد رشوه 175 میلیارد دلاری برای برکناری رهبر کره شمالی

یک استاد دانشگاه در کره جنوبی مدعی شد با اختصاص 175 میلیارد دلار برای رشوه دادن به ارتش و نخبگان بلندپایه کره شمالی، می‌توان «کیم جونگ اون» را از قدرت برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه دیلی میل نوشت: بر اساس یک نظریه افراطی جدید، پرداخت 30 میلیون دلار به هر یک از مقامات بلندپایه پیونگ یانگ و و اختصاص 12 میلیارد دلار به ارتش به منظور متقاعد کردن آن ها برای توقف حمایت از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، کافی خواهد بود.

بر اساس این ادعا، با تلاش برای «خریدن» نخبگان کره شمالی -و طرح پیشنهاد مصونیت کیم جونگ اون و خاندان حاکم وی- دیگر نیازی به درگیری خونین، آن هم در زمانی نخواهد بود که خطر متشنج شدن رابطه کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی وجود دارد.

شفرد آیورسون، استاد سابق دانشگاه «اینها »در اینچئون کره جنوبی، پیشنهاد ایجاد «صندوق سرمایه گذاری وحدت دوباره» را برای حل بحران در شبه جزیره کره مطرح کرده است. وی در کتاب خود با عنوان «کره شمالی را متوقف کنید: رویکرد افراطی جدید برای حل بن بست کره شمالی» سناریویی را ترسیم می کند که در چارچوب آن، رشوه دادن به نخبگان بلندپایه برای تضمین انتقال مسالمت آمیز قدرت مطرح می‌شود.

بر اساس این سناریو، در مجموع، بالغ بر 23 میلیارد و 300 میلیون دلار به خانواده های نخبگان قدرتمند کره شمالی داده خواهد شد. ده خانواده ای که در صدر هستند، هر یک، 30 میلیون دلار دریافت خواهند کرد، و به هر یک از هزار خانواده نخست، بیش از پنج میلیون دلار داده خواهد شد. 

آیورسون در کتاب خود می‌افزاید به 11 هزار نخبه دیگر، از جمله ژنرال های ارتش دست کم یک میلیون دلار پیشنهاد خواهد شد. مقامات رده پایین تر که 50 هزار نفر هستند، بین صد تا 500 هزار دلار دریافت خواهند کرد. 17 میلیارد و 900 میلیون دلار به دیگر گروه‌های اصلی در پیونگ یانگ اختصاص خواهد یافت و 121 میلیارد و 800 میلیون دلار هم به جمعیت عمومی کشور تخصیص داده خواهد شد. 12 میلیارد دلار هم بین مقامات رده بالا و رده متوسط ارتش، و ده‌ها هزار تن از سربازان وظیفه تقسیم خواهد شد. وی در ادامه مدعی می‌شود تنها راه وحدت دوباره (دو کره)، «خریدن آن در زمانی است که هنوز امکان جلوگیری از جنگ و بهبود اوضاع وجود دارد. این راه، استفاده از پول برای برقراری صلح به شیوه ای است که هرگز پیش از این تصور نشده بود.»


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
احسان معتمدی
۰۹:۵۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
بدون شک این طرح کاملا زیبا و درست است و قابل اجرا در کره شمالی است و ان فردی که این مسئله را طرح نموده فردی نخبه بوده